پشت پرده جنایت"التریمسه"

كشتار ساكنان منطقه التریمسه از توابع شهر حماه سوریه جنایت جدیدی است كه گروه های تروریستی در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل مرتكب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همانطور که پیش بینی می شد بار دیگر گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و متحدان عربی وغربی اش پیش از نشست شورای امنیت درباره سوریه، جنایت هولناک دیگری را این بار در منطقه التریمسه مرتکب شدند و دهها نفر را به قتل رساندند و پس از آن با حمایت گسترده تبلیغاتی حامیان خود به ویژه العربیه و الجزیره تلاش کردند نظام سوریه را به دست داشتن در این جنایت متهم کنند و در ادامه از طریق چانه زنی های سیاسی با حامیانشان و ارائه گزارشهای جانبدارانه و یکسویه، زمینه تصویب قطعنامه ای بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد را فراهم کنند که این مسئله در اظهارات سرکردگان گروههای مخالف نمایان شد.

رئیس گروه موسوم به شورای انتقالی سوریه و دیگر همدستانش امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول ترکیه که به طور مستقیم و هماهنگی از تمام شبکه های مخالف نظام سوریه به ویژه العربیه و الجزیره پخش می شد، در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنایات گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و اعراب همسو، ادعا کرد جنایت التریمسه کار نظام سوریه بوده است و این نظام به کشتار و جنایت ادامه خواهد داد.

در حالی که حتی در کشورهای اروپایی در صورت مشاهده اقدامات مسلحانه از سوی گروههای تروریستی، دولت برای حفظ امنیت کشور و شهروندانش با شدت با این گروهها برخورد می کند، اما غربی ها و رژیمهای عربی، با حمایت گسترده از گروههای مسلح در سوریه سبب ادامه کشتار و خشونت در این کشور شده اند.

سیدا رئیس شورای به اصطلاح ملی انتقالی سوریه اذعان کرد ما شب گذشته نشست طولانی برگزار کردیم و فورا هیئتی به نیویورک اعزام کردیم و خواستار صدور قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شدیم تا از همه گزینه ها از جمله نظامی، علیه نظام سوریه استفاده کنند، در صورتی که با وتوی قابل انتظار روسها روبرو شویم، باید از دوستان خود در جامعه جهانی کمک بگیریم و آنها باید اقدامات عملی اتخاذ کنند.

وی با ادعای اینکه نظام سوریه خطری برای ثبات منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است، تلاش کرد افکارعمومی را از بزرگترین خطر برای امنیت و ثبات منطقه ای یعنی رژیم اشغالگر اسرائیل و زرادخانه سلاحهای هسته ای اش منحرف کند.

"عبدالباسط سیدا" این ادعایش را اثبات نکرد که نظام سوریه چه سودی از کشتار مردم خود می برد، به ویژه با توجه به وضعیت دشواری که کشورش به سبب حمایت غربی ها و اعراب همسو از گروههای مسلح در آن به سر می برد.

وی در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش اصلی گروههای مسلح در ادامه خشونت و ناآرامی در سوریه که نیروهای ارتش را ناگزیر به دخالت برای حفظ جان مردم و امنیت و ثبات کشور کرده است، مدعی شد واضح است که نظام سوریه، کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد، ما ناقوس خطر را به صدا درمی آوریم، اگر امور از کنترل خارج شود، فجایعی رخ خواهد داد که کشورهای منطقه را نیز در برخواهد گرفت.

سیدا در ادامه اظهارات خود برای تحریک غربی ها به تصویب قطعنامه شدیدتر دیگری علیه سوریه که مردم آن اولین قربانیان آن خواهند بود، گفت : ما از رفتن کشور به سمت سرنوشت ناشناخته می ترسیم.

این در حالی است که رابرت مود رئیس تیم ناظران بین المللی با بیان اینکه ناظران برای رفتن به التریمسه آماده اند، تصریح کرد خشونتها در سوریه به سطح غیر قابل قبولی رسیده است و ناظران با همه طرفها در ارتباط هستند.

پشت پرده کشتار مردم سوریه

"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با مهر درباره پشت پرده کشتار هولناک در منطقه التریمسه گفت : کشتار ساکنان منطقه التریمسه از توابع شهر حمائ سوریه جنایت جدیدی است که گروه های تروریستی در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل مرتکب شدند.

تجربه 16 ماه بحران سوریه نشان داده که هرگاه نشستی بین المللی برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده گروه های مسلح دست به کشتار مردم بی دفاع می زنند.

با اینکه شورای امنیت در نشست اخیر خود نتوانست قطعنامه جدیدی علیه دولت سوریه تصویب کند، اما رهبران گروه های اپوزیسیون سوریه برای تحت فشار قرار دادن این شورا دست به تحرکات میدانی وسیاسی وسیعی زدند.

در بعد میدانی گروه های تروریستی اقدام به قتل عام نزدیک به 250 زن و کودک کردند تا نیروهای مسلح سوریه را مورد اتهام قرار دهند.

این جنایت از نوع جناتهایی است که گروه های مسلح پیش از این در مناطق الحوله، حی البیاض و حی الزهراء حمص مرتکب شده بودند.

به موازات آن اعضائ شورای انتقالی سوریه در یک کنفرانس خبری صریحا دولت بشار اسد را عامل کشتار مردم التریمسه اعلام کردند و از شورای امنیت خواستند تا سوریه را تحت فصل 7 از منشور سازمان ملل متحد قرار دهند.

این کنفرانس از سوی شبکه های قطر وعربستان و انگلیس و آمریکا به شکل وسیعی پوشش خبری داده شد که به نظر می رسد جریان سازی های خبری علیه دولت بشار اسد تشدید شده است.

عبدالباسط سیدا رئیس شورای انتقالی سوریه در این نشست خبری طرح کوفی عنان را جانبدارانه،غیرعملی و محکوم به شکست دانسته واز سازمان ملل خواست تا قطعنامه جدیدی را علیه دولت سوریه تصویب کند تا راه برای حمله نظامی به این کشور هموار شود.

با اینکه دولت سوریه با صدور بیانیه ای این جنایت را محکوم کرده است، اما شورای انتقالی سوریه همچنان دولت بشار اسد را عامل این کشتار می داند.

هانی زاده می گوید : با توجه به شکست شورای امنیت در قرار دادن سوریه تحت فصل هفتم به نظر می رسد گروه های مسلح برای تحریک افکار عمومی علیه دولت سوریه جنایات بیشتری در آینده مرتکب شوند.

۱۳۹۱/۴/۲۴

اخبار مرتبط