شروع لیگ برتر در هاله ای از ابهام !

اگر قرار به عدم برگزاری بازی ها در ماه مبارك رمضان باشد تیم ها تمرین خود را پیش از مراسم افطار برگزار می كنند و طبیعتا بازیكن به دلیل فشار سنگینی كه در تمرین دارد مجبور به روزه خواری می شود. به عبارت ساده تر عدم برگزاری بازیها در ماه رمضان تصمیم منطقی به شمار نمی رود به خصوص اینكه تیمها بر مبنا 29 تیر تمرینات خود را آغاز كرده اند، عدم آغاز بازیها در موعد مقرر تقویم فوتبال را دچار چالش جدی خواهد كرد، خصوصا كه در این تقویم 101 روز اردو برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.

فشارها به سازمان لیگ برتر برای اینکه بازی ها را یک ماه به تاخیر بیاندازد به نهایت رسیده تا جایی که گفته می شود از وزارت ورزش و جوانان به غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ برتر زده اند و گفته اند لیگ را به تاخیر بیانداز!

به گزارش «تابناک»، البته پاسخ این مدیر مازنی منفی بوده است و اذعان داشته برگزاری بازی ها بعد از مراسم افطار در تضاد با شئونات این ماه عزیز نیست بطوریکه در سنوات گذشته هم بازی ها در این ماه برگزار می شده و در کشورهای حوزه خلیج فارس هم این مسئله متداول است.

اولین تیمی که خواستار تعطیلی بازی ها در ماه مبارک رمضان شده پرسپولیس است و طبیعی است که این تیم از این اتفاق سود ببرد چون دیرتر از همه تیم ها به استثنای راه آهن استارت زد و «مانو ئل خوره» هم خیلی دیر به اردوی تیم ملحق شد. به واقع پرسپولیس چندین هفته عقب تر از سایر تیم ها است و هر تیم دیگری جای پرسیپولیس بود از تعطیلی بازی ها در ماه مبارک رمضان استقبال می کرد و سعی می کرد از همه اهرم ها برای رسیدن به هدف سود ببرد.

برگزاری بازی ها در این ماه عزیز نه تنها در تضاد با شئونات این ماه عزیز نیست بلکه سبب حفظ حرمت ها می شود. یکی دو فصل پیش بود که روزه خواری علی کریمی در تمرین استیل آذین صدای آجرلو را درآورد و سر و صدای زیادی را به راه انداخت اما اگر تیم ها در ساعتی که بازی می کنند تمرین کنند مشکل روزه خواری بازیکنان در ماه مبارک رمضان حل خواهد شد.

طبیعتا تیم ها به منظور همسان سازی می بایست به دلیل برگزاری بازی ها بعد از مراسم افطار ساعات تمرین خود را به بعد از مراسم افطار تغییر دهند و این سبب می شود بازیکنان بی هیچ مشکلی فرائض دینی خود را به جای آوردند، با این حساب برگزاری بازی ها در ماه مبارک رمضان نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه سبب حفظ حرمت ها می شود.

اگر قرار به عدم برگزاری بازی ها در ماه مبارک رمضان باشد تیم ها تمرین خود را پیش از مراسم افطار برگزار می کنند و طبیعتا بازیکن به دلیل فشار سنگینی که در تمرین پشت سر می گذارد مجبور به روزه خواری می شود. به عبارت ساده تر عدم برگزاری بازی ها در ماه مبارک رمضان تصمیم منطقی به شمار نمی رود به خصوص اینکه همه تیم ها بر مبنای اینکه بازی ها از 29 تیر آغاز می شود تمرینات خود را آغاز کرده اند و اگر قرار به تاخیر یک ماهه در آغاز بازی ها باشد بازیکنان از تمرین دلزده می شوند.این ها به کنار عدم آغاز بازی ها در موعد از پیش تعیین شده تقویم فوتبال ایران را دچار چالش جدی خواهد کرد خصوصا که در این تقویم 101 روز اردو برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.

در آنسوی مرزها بازیکنان مسلمان که در تیم های اروپایی مشغول بازی هستند بدون هیچ مشکلی هم فوتبال حرفه ای بازی می کنند و هم فرا ئض دینی خود را به جا می آورند و جالب اینکه مورد تکریم هم قرار می گیرند. جالب است این جا اگر تیم ها پیش از مراسم افطار تمرین کنند و به خاطر فشار تمرین مجبور به روزه خواری شوند مشکلی ندارد اما اگر بازی ها بعد از مراسم افطار برگزار شود دارای اشکال است! به نظر می رسد این پیشنهاد بهانه ای است برای جبران عقب ماندگی پرسپولیس...این طور نیست؟

برگزاري ليگ برتر فوتبال در ماه مبارك رمضان با توجه به نظر برخي مراجع عظام تقليد در اين باره در برنامه زنده اين هفته «گفت و شنود» راديو معارف، آسيب شناسي مي شود.

"گفت و شنود" امروز شنبه 24 تير 91 از ساعت 18 تا 19

آسيب شناسي برگزاري ليگ برتر فوتبال در ماه مبارك رمضان در برنامه "گفت و شنود" امروز شنبه 24 تير 91 از ساعت 18 تا 19 روي آنتن شبكه سراسري معارف خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ پس از چند سالی که متأسفانه برگزاری لیگ برتر در ماه مبارک رمضان موجب مخدوش شدن معنویات جوانان در این ماه گردیده است، "محمد رویانیان" مدیر ارزشی فوتبال کشور با پیشنهاد «طرح تعویق مسابقات به پس از ماه مبارک رمضان» گام به میدان گذاشته تا اين سنت حسنه را احیاء کند.

در اين بين حضرات آیات «مکارم شیرازی»، «صافي گلپايگاني»، «علوی گرگانی»، «شاهرودي» و «موسوی اردبیلی» نیز ضمن پاسخ به استفتائاتي در اين مورد از مسؤولان فدراسیون فوتبال خواسته‌اند تا آغاز لیگ برتر فوتبال امسال را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

به همين مناسبت برنامه زنده «گفت و شنود» اين هفته با حضور حجت الاسلام سيد عليرضا حسيني عارف مدير كل اطلاع رساني مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام و مدير خبرگزاري ابنا و ارتباط مستقيم با علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال، محمد رويانيان مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس تهران، مجيد جلالي از سرمربيان ليگ برتر و دكتر حميد رضا صدر استاد دانشگاه طي يك گفتگوي چالشي به آسيب شناسي برگزاري ليگ در ماه مبارك رمضان خواهد پرداخت .

برنامه زنده «گفت و شنود» كاري از گروه خبر و برنامه‌هاي سياسي، به تهيه كنندگي، سردبيري و نويسندگي محمد حسن جلالي و دستياري تهيه روح الله شجاعي شنبه 24 تير 91 از ساعت 18 تا 19 روي آنتن شبكه سراسري معارف خواهد رفت.

۱۳۹۱/۴/۲۴

اخبار مرتبط