نفت 5 دلار گران شد

در پی انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریكا و كاهش نگرانی ها نسبت به ركود اقتصاد جهان قیمت نفت بیش از ۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پس از آنکه نفت خام دیروز تحت تاثیر ترمیم بازارهای بورس و اخباری در مورد کاهش عرضه نفت، بزرگترین افزایش یک روزه خود در بیش از 6 سال اخیر را تجربه کرد، قیمت ها امروز نیز افزایش داشت.

قیمت نفت خام آمریکا در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی در 11 هفته گذشته قرار گرفت و به طولانی ترین دوره کاهش متوالی قیمت از سال 1986 تاکنون پایان داد. قیمت نفت برنت نیز در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی در 2 هفته گذشته قرار دارد.

پس از انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا که نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به رکود اقتصاد جهان را کاهش داد سهام های آسیایی روز جمعه رشد جهانی خود را تداوم بخشیدند. ارزش شاخص ها در بازارهای چین نیز پس از یک شروع بد در ابتدای هفته، برای دومین روز متوالی شاهد رشد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات امروز جمعه 66 سنت افزایش یافت و به 48.22 دلار رسید. نفت برنت معاملات جلسه قبل را نیز با 4 دلار و 42 سنت افزایش به اتمام رساند که بر این اساس طی دو روز گذشته با بیش از 5 دلار افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت نفت خام آمریکا هم پس از افزایش 3 دلار و 96 سنتی در روز گذشته امروز نیز 72 سنت دیگر رشد داشت و 43 دلار و 28 سنت معامله شد.

موسسه ای ان زد روز جمعه در یادداشتی نوشت: « آمارهای بهتر از حد انتظار از تولید ناخالص داخلی آمریکا عامل اصلی این رشد بوده، هرچند وضعیت فورس ماژور در صادرات شرکت بی پی از نیجریه نیز موجب تشدید این افزایش قیمت شده است.»

این موسسه افزود: «ترمیم قیمت نفت با توجه به اینکه نگرانی ها از اقتصاد چین همچنان بر فعالیت های بازار سایه افکنده، شکننده به نظر می رسد.»

۱۳۹۴/۶/۶

اخبار مرتبط