ستاری: ایران ۲ نوع جنگنده از روسیه می‌خرد

معاون رئیس جمهور ایران كه در روسیه بسر می‌برد، ضمن اشاره به توانمندی ایران در تولید موشك‌های اس _ ۳۰۰ ،از احتمال خرید ۲ نوع هواپیما خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «سورنا ستاری» معاون رئیس جمهور ایران که برای دیدار از نمایشگاه «ماکس _ 2015 » در روسیه بسر می‌برد، در گفت‌وگو با یک نشریه چاپ این کشور از خرید احتمالی حداقل 2 نوع جنگنده نظامی روسی خبر داد.

«سورنا ستاری» در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه روسی «کامرسانت» اظهار داشت: «مذاکرات فشرده از سوی وزیر دفاع ما در این زمینه در حال انجام است. تنها مطلبی که در این زمینه می‌توانم عنوان کنم این است که احتمال عقد قرار داد برای خرید 2 نوع جت وجود دارد و گفت‌وگوها در این باره به خوبی در حال انجام هستند.»

وی در باره سامانه‌های موشکی اس _ 300 نیز گفت: «طرف روسی در این زمینه در حال اجرای اقداماتی است اما من در نشست‌هایم با مقام‌های روسی در اینجا در این زمینه صحبتی انجام ندادم.»

ستاری در ادامه با اشاره به ابعاد دامنه‌دار همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه صنعت هوایی و اشاره به وجود هواپیماهای جنگنده سوخوی _ 24 و میگ _ 29 در بدنه نیروی هوایی ایران درباره پیشرفت صنایع دفاعی ایران گفت: «ما امروزه حتی موشک اس _ 300 را در داخل تولید می‌کنیم که بر اساس فن آوری‌های خودمان ساخته می‌شوند.»

معاون رییس جمهور ایران درباره همکاری|‌های ایران و روسیه در حوزه فضایی نیز گفت:«روسیه در بسیاری از حوزه‌های فضایی بی‌رقیب است و ما آماده پرتاب کردن ماهواره به فضا با پرتاب کننده‌های روسی هستیم. البته ما به باشگاه فضایی‌ها پیوسته‌ایم و پرتاب‌های فضایی نیز داشته‌ایم. انجام پروژه‌های مشترک در زمینه طراحی و ساخت ماهواره و موشک‌های فضایی مهم است.»

ستاری از علاقه مندی برخی خطوط هوایی ایران در خرید سوپر جت «سوخو _ 100» خبر داد و افزود که آزمایش‌هایی در این زمینه از سوی یکی از شرکت‌های ایران در حال انجام است.

۱۳۹۴/۶/۶

اخبار مرتبط