هشدار سرویس امنیتی آلمان درباره افراطی ها

سازمان‌های امنیتی در آلمان با توجه به تشدید حملات علیه محل اقامت پناهندگان در كشورشان درباره ظهور تروریسم راست افراطی جدید در این كشور ابراز نگرانی كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سازمان های امنیتی در آلمان با توجه به تشدید خشونت ها علیه پناهندگان درباره تروریسم راست افراطی جدید در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" نقریبا روزانه حملاتی روی محل اقامت پناهندگان در آلمان صورت می گیرد. سازمان های امنیتی آلمانی در این باره شفاف سازی می کنند که آیا در پس حملات علیه محل اقامت پناهندگان هسته های تروریستی راست افراطی قرار دارند.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان( سازان اطلاعات داخلی آلمان) یک پرسشنامه سه صفحه ای را برای این منظور درباره فعالیت های ضد پناهندگان جناح راست افراطی به دفاتر ایالت های مختلف آلمان فرستاده است که در آن درباره جزئیات سخنرانی ها و سطح تجاوز و خشونت های اعتراضات گذشته پرسش هایی شده است.

پاسخ این پرسش ها قرار است مشترکا با اداره فدرال جنایی آلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

یکی از مسئولان بلند پایه امنیتی در آلمان در این باره به هفته نامه اشپیگل گفته است: اگر چنین سلول های تروریستی تشکیل شود بسیار خطرناک است. این نگرانی بزرگ ما در حال حاضر است.

شمار حملات علیه پناهندگان در سال جاری به شدت در آلمان افزایش پیدا کرده است. وزارت کشور آلمان در شش ماهه ابتدایی سال 2015 حدود 200 مورد حمله علیه پناهجویان را ثبت کرده است که به اندازه تمامی این گونه اقدامات خشونت بار در کل سال گذشته بوده است.

در شهر هایدهناو آلمان در روزهای جمعه و شنبه گذشته شورش های جدی از طرف راستگرایان افراطی شکل گرفت. این گروه های افراطی به نیروهای پلیس که از یک پناهگاه جدید برای مهاجران حمایت می کردند حمله کردند. بیش از سی نیروی پلیس در این آشوب ها مجروح شدند.

در شب دوشنبه نیز در یک محل اقامت پناهندگان در بادن وورتمبرگ یک حمله آتش سوزی رخ داد. یک شب بعد از این حادثه نیز یک سالن ورزشی در براندنبورگ آلمان که قرار بود برای اقامت پناهندگان مهیا شود در شعله های آتش سوخت.

صبح امروز نیز در ایالت "نیدر زاکسن"، افرادی ناآشنا یک حمله آتش سوزی را به یک محل اقامت پناهندگان انجام دادند که خوشبختانه هیچ کس در این حمله مجروح نشد.

۱۳۹۴/۶/۶

اخبار مرتبط