رسایی: توافق هسته‌ای نقاط مبهمی دارد

نایب رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینكه چگونگی لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های موشكی ایران باید در برجام تعیین‌تكلیف شود،گفت: كمیسیون ویژه بدون نگاه به موضع آمریكا درباره توافق هسته‌ای، برجام را به دقت بررسی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی توافق هسته‌ای در کمیسوین ویژه برجام، اظهار داشت: کمیسیون ویژه و مجلس بدون در نظر گرفتن موضع طرف مقابل یعنی آمریکا باید برجام را به دقت بررسی و نقاط مثبت و منفی آن را برای نظام و مردم تبیین کند.
وی افزود: کمیسیون ویژه برجام با نگاه فراجناحی و استفاده ار همه دیدگاه‌ها به بررسی برجام بپردازد، کمیسیون نماینده رسمی خانه ملت و آنها هم به نمایندگی از کل ملت اعلام موضع می‌کنند.
رسایی با بیان اینکه توافق هسته‌ای نقاط مبهمی دارد و گاهاً نیز امتیازات خاصی به طرف مقابل داده که همه آنها باید مشخص شوند، تصریح کرد: موضوع محدودیت‌های موشکی و تسلیحاتی ایران در قطعنامه 2231 و همچنین چگونگی لغو کامل تحریم‌ها مسائل مهمی هستند که در برجام آمده است و کمیسیون ویژه برجام باید وضعیت آنها رو مشخص کند.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مبانی تعریف‌شده‌ای دارد که توافق هسته‌ای را بر اساس آنها مورد رسیدگی قرار خواهد داد، فرمایشات مقام معظم رهبری، خطوط قرمز تعیین‌شده توسط ایشان، منافع ملی، دستاوردهای هسته‌ای، عزت اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مبانی و معیارهایی هستند که مجلس شورای اسلامی بر اساس آنها توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار خواهد داد.
رسایی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس و کمیسیون ویژه باید به دقت و دقیق برجام را که مربوط به سرنوشت کشور است، بررسی کند، مجلس در این زمینه مسئولیت شرعی و قانونی بر عهده دارد و همه باید بدانند که آمریکا هم بر اساس منافع ملی خودش، توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کرد، ایرادات برجام و نقاط ضعف و قوت آن باید در کمیسیون ویژه مشخص شده و به اطلاع مردم برسد.

۱۳۹۴/۶/۲۷

اخبار مرتبط