اوضاع فلسطین اولویت سخنان روحانی در سازمان ملل باشد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر معاهدات بین‌المللی تاكید كند.

به گزارش نما، حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به مساله فلسطین به عنوان قبله اول مسلمین به طور جدی توجه داشته باشند.

وی افزود: مساله تروریسم و افراطی‌گری در منطقه از مسائل مهمی است که به عنوان یک تهدید برای منطقه خاورمیانه و تمام دنیا باید از سوی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل طرح شود.

سبحانی‌نیا ادامه داد: این مساله نیازمند همکاری کشورهای مختلف و مجامع بین‌المللی است تا در حل آن، نقش جدی ایفا کنند و حمایت‌های خود را از گروه‌های تروریستی بردارند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صلح و امنیت جهانی که نیازمند یک اقدام جمعی و به دور از شعارزدگی و به طور واقعی و عملی است، از دیگر موضوعات دارای اهمیت می‌باشد که می‌طلبد رئیس‌جمهور از تریبون سازمان ملل آن را مطرح کند.

وی گفت: در گوشه و کنار دنیا از جمله کشورهایی همچون یمن، عراق، سوریه و افغانستان با حمایت قدرت‌های بزرگ از گروه‌های تروریستی، امنیت و آرامش مردم مورد تهدید قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تمام دنیا برای حل این مساله کمک نکنند، ممکن است عوارض و آثار آن دامن‌گیر کشورهای غربی هم بشود، حداقل این محورها، محورهای مهمی است که آقای رئیس‌جمهور در نگاه کلی مورد توجه خود قرار دهند.

سبحانی‌نیا با اشاره به مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این زمینه گام مهمی بین ما و دنیا برداشته شده است که می‌تواند نقطه عطفروابط ما با کشورهای دنیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط جدید بدون شک فرمایشات آقای رئیس‌جمهور می‌تواند از مقبولیت بیشتری در مجمع عمومی سازمان ملل برخوردار باشد؛ تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پایبند معاهدات بین‌المللی است و کشورهای طرف مقابل نیز صادقانه در این موضوع همراهی کنند تا این چالش از پیش‌روی ما برداشته شود، از جمله محورهایی است که رئیس جمهور می‌‌تواند در سخنرانی مجمع سازمان ملل به آن تاکید کند.

۱۳۹۴/۷/۱

اخبار مرتبط