درخواست آیت‌الله‌سیستانی درباره فاجعه منا

دفتر آیت الله سیستانی از مراجع مشهور عراق با صدور بیانیه ضمن تسلیت جان باختن حجاج در صحرای منا خواستار به كاربستن اقدامات و تدابیری شد كه مانع تكرار این قبیل حوادث شود.

به گزارش نما ، دفتر آیت الله سیستانی از مراجع مشهور عراق با صدور بیانیه ضمن تسلیت جان باختن حجاج در صحرای منا خواستار به کاربستن اقدامات و تدابیری شد که مانع تکرار این قبیل حوادث شود.
به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی‌ آیت‌الله سیستانی، دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای به حادثه دردناک منا واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: با نهایت تأسف و تألم خبر دردناک منا را دریافت کردیم که بر اثر آخرین گزارش‌ها شماری از حجاج خانه خدا که در میان آنها صدها زائر ایرانی دیده می‌شود جان باخته یا زخمی شده‌اند. این مصیبت عظمی را به محضر ولی‌عصر اروحنا فداه و خانواده‌های داغدار که عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیم عرض می‌کنیم و از خداوند برای جان باختگان طلب مغفرت و رحمت  و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.
دفتر آیت الله سیستانی بیان کرد: امیدواریم که در آینده اقدامات مناسب برای ممانعت از تکرار این قبیل حوادث تلخ و غم‌بار صورت گیرد.
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.
در حادثه روز پنجشنبه در صحرای منا بر اساس ازدحام ناشی از سوءمدیریت آل سعود بیش از هزار حاجی جان باختند و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط