اجرای برجام موضوع دیدار ظریف و موگرینی

وزیر امور خارجه كشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در‌ بیانیه‌ای بر تعهد دو طرف برای اجرای برجام تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فدریکا موگرینی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند و بر تعهد خود برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که به آغاز مسیر احیای روابط دو جانبه در زمینه های مختلف و همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی می انجامد، تاکید کردند.

بر این اساس اقدامات بیشتری از طریق گفتگوهای سطح بالا و در برگیرنده مسائل مورد علاقه مشترک دو طرف در زمینه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی صورت خواهد گرفت.

مدیریت ادامه این مذاکرات توسط آقای مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

در این راستا نخستین دورگفتگوهای دو طرف پیش از پایان سال 2015 انجام خواهد شد و متعاقب آن وزیران خارجه در سال آینده میلادی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

همچنین در خصوص تبادل نظر درباره مسائل منطقه ای، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده عالی اتحادیه اروپایی بر لزوم پایان یافتن جنگ در سوریه که رنج و مصیبت زیادی بر جای گذاشته است تاکید کردند.

دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب تلاش های سازمان ملل نیز اعلام و درباره چگونگی رسیدن به این هدف تبادل نظر کردند.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط