عامل ۴۰درصد بیمار‌یهای كشور

مسئول تحقیقات صنایع غذایی كشور، گفت: بیش از ۴۰ درصد بیماری‌ها در كشور بدلیل عدم تغدیه مناسب و سوء مصرف مواد غذایی است.

به گزارش نما، بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز و مسئول تحقیقات صنایع غذائی کشور در سمینار استاد رونق کسب و کار خود شویم، گفت: براساس آمار سرانه مصرف مواد غذایی در ایران صحیح نیست بگونه‌ای که سرانه مصرف تخم مرغ و مواد لبنی در کشور تنها یک سوم میانگین جهانی است و این فراورده‌ها در سبد غذایی افراد جامعه سهم کمی دارند.


فروتن، میزان مصرف نوشابه در ایران ۴ برابر میانگین جهانی، سرانه مطالعه ایرانیان یک چهارم نرم جهانی، میزان مکالمه با موبایل ۴ برابر میانگین جهانی مصرف نمک ۲ برابر سهم جهانی، سهم سبزیجات در سبد غذایی یک چهارم و ماهی یک چهارم نرم جهانی و میزان مصرف دارو ۳ برابر دنیا دانست و افزود: میزان مصرف سویا در کشور یک بیستم میانگین جهانی است این در حالی است که سویا به لحاظ ارزش غذایی در زمره غنی‌ترین مواد پروتئینی محسوب می‌شود.


وی در ادامه با بیان اینکه میزان بهره وری در ایران یک سوم نرم جهانی است و تولید محصولات کشاورزی نیزدر ایران ۲ برابر سهم جهانی است، تصریح کرد: از این رو ۲۰۰ تن مازاد محصولات کشاورزی در ایران تولید می‌شود که پاسخگوی نیاز کشورهای منطقه می‌باشد.


به گفته فروتن توانمندی‌های کشور ایران از حیث منابع طبیعی خدادای بسیار بالاست اما متاسفانه تنها از یک سوم منابع طبیعی خود بهره می‌گیریم که باید بتوانیم با کار آفرینان از این منابع خدادادی بهره‌مند شویم.

۱۳۹۴/۷/۵

اخبار مرتبط