مواضع افراطی؛ كانادا را منزوی كرده است

وزیر امور خارجه كشورمان سیاست های تند و افراط گرایانه دولت كنونی كانادا را در جامعه بین المللی موجب منزوی شدن این كشور دانست وگفت این سیاستها به وجهه و اعتبار این كشور آسیب زده است.

به گزارش نما به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ، محمد جواد ظریف که همراه رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا حضور داشت، در پاسخ به پرسش تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا در خصوص تسهیل خدمات کنسولی برای هموطنان مقیم کانادا گفت: گسترش دایره تسهیلات و خدمات کنسولی برای ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا از اولویت های مهم ما است.

 وی افزود: ما حدود دو سال است که برای باز کردن دفتر حفاظت از منافع و ارائه خدمات کنسولی به هموطنان خود در کانادا در تلاش هستیم اما متاسفانه دولت کنونی این کشور همواره مانع ارائه این خدمات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: واکنش جامعه فرهیخته ایرانی تباران مقیم کانادا به تضییقات ناموجه و سیاست های ضد ایرانی دولت کنونی کانادا دور از انتظار نیست.

ظریف ایرانیان را در جوامعی که به آن مهاجرت کرده اند ،از تحصیل کرده ترین، موفق ترین و قانونمندترین گروه های اجتماعی آن کشورها خواند و گفت: مهاجران ایرانی در دیگر جوامع همواره با استفاده از حقوق قانونی و نفوذ اجتماعی و گروهی خود از سیاست ها و جریان های معتدل حمایت می کنند.

رایزنی ایران و عراق در نیویورک

محمد جواد ظریف و ابراهیم جعفری وزیران امور خارجه ایران و عراق روز یکشنبه در محل سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از آخرین وضعیت پیگیری موضوع کشته، مجروح و مفقود شدن تعداد زیادی از هموطنانمان در منا ،هنگام  مراسم حج سال جاری را به همتای عراقی‌ خود ارائه کرد.

جعفری نیز ضمن ابراز تسلیت به مناسبت این واقعه دردناک، بر لزوم اتخاذ کلیه تمهیدات برای جلوگیری از هر گونه حادثه مشابه در آینده تاکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوع سوریه و طرح پیشنهادی کشورمان برای حل بحران سوریه با وزیر امور خارجه عراق گفتگو  کرد و وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش کشورمان، خواستار ایفای نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه ای شد.

در پایان وزیر امور خارجه عراق از همتای ایرانی‌ خود برای سفر به عراق دعوت به عمل آورد که مورد استقبال وزیر خارجه کشورمان قرار گرفت.

۱۳۹۴/۷/۵

اخبار مرتبط