جذب سرمایه‌های جدید در صنعت آب

قائم مقام وزیر نیرو با تاكید بر لزوم جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت آب گفت: بازار تولیدات ایرانی صنعت آبفای ایران توسعه می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از مهر، ستار محمودی با بیان اینکه نگاه وزارت نيرو به بخش خصوصی نگاه مکمل است، گفت: سختي ها در صنعت بزرگ آب و فاضلاب طي شده، بنابراين از همه سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي کاري که به‌ دست ايراني و با مشارکت ايراني ساخته شود استقبال مي کنيم.


قائم‌مقام وزير نيرو در نشست مشترک مديران دولتي و خصوصي صنعت آب و فاضلاب اظهارداشت: وزارت نيرو پيمان همکاري خود را با بخش خصوصي ديروز و امروز نبسته، بلکه سابقه اين همکاري به ساليان دراز مي انجامد.


محمودي با بيان اينکه ما هم ظرفيت اجرايي داريم و هم ظرفيت قابل صدور، بيان داشت: وزارت نيرو دست دوستي و همکاري بخش خصوصي را به گرمي مي‌فشارد. وي با بيان اينکه اين وزارتخانه دل در گرو تجهيزات خارجي نمي‌گذارد، افزود: به همين لحاظ به شرکت‌هاي خارجي تاکيد داريم به‌ فکر باز کردن بازارهاي سوم به روي ما و شما باشند.


وی با بيان اينکه ما براي توسعه صنعت نياز به جذب سرمايه خارجي داريم، ادامه داد: اين شرايط اکنون براي کشور ايجاد شده و ما بايد به نحو مطلوب از فرصت به‌ دست آمده استفاده کنيم. قائم مقام وزیر نیرو در خصوص توسعه بازار گفت: به دليل نيازهاي توسعه‌اي کشور در ابعاد مختلف نيازمند تحرک بيشتر هستيم.


محمودي ادامه داد: در گذشته نيز اين ابعاد را شناخته بوديم ولي ابزار اصلي که همان سرمايه است را کم داشتيم که با جذب سرمايه از منابع داخلي و خارجي بايستي بازار را توسعه دهيم تا جامعه به شادابي و نشاط برسد و انگيزه توليد و شکوفايي تکنولوژي در متخصصان امر تقويت شود.


وي در خصوص اهميت توسعه بازار گفت: دولت و بخش خصوصي، هر دو داراي قدرت زيادي هستند و ما به عنوان کارفرما بايستي جدي‌تر از گذشته به دنبال رفع آلام و کمبودهاي پيمانکار بخش خصوصي باشيم و فشارهايي را که اين بخش تحمل مي‌کند را کاهش دهيم.


قائم مقام وزیر نیرو تاکيد کرد: ما بايد مشکل پيمانکار را مشکل خودمان بدانيم و در رفع آن تلاش کنيم. محمودي با بيان اينکه بايد در بحث زمان‌بندي و شفافيت طرح‌ها معيارهاي اساسي داشته باشيم گفت: زمان به‌ سرعت رو به جلو و در حال حرکت است و دانش و تکنولوژي در حال رشد است، ‌ بنابراين ضمن فراگيري آن لازم است بدانيم، تقويت دفاتر فني لازمه کار است و خدمات پس از فروش بر اعتبار ما مي‌افزايد.


محمودی تصريح کرد: بخش خصوصي به کمک صنف خود در رقابت‌ها به گونه‌اي وارد شود که به کارفرما و خودش لطمه نزند. قائم‌مقام وزير نيرو در زمينه صادرات و صدور خدمات فني و مهندسي اظهارداشت: وزارت نيرو ظرفيت جديدي ايجاد کرده تا صدور خدمات فني و تجهيزات مهندسي با سهولت بيشتري بتواند راه بازارهاي جهاني را طي کند.


این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: شرکت های داخلی باید در فضای پساتحریم با تشکیل گروه های مشترک خارجی به دنبال ارتقای فناوری و تبادل تجربه باشند و به مشارکت در پیشبرد امور بیاندیشند.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط