مصرف هورمون در مرغ شایعه است؟

عضو كمیسیون كشاورزی بیان كرد: در صنعت مرغداری كشور از هورمون برای رشد مرغ مصرفی استفاده می‌‌‌‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی، در خصوص استفاده از هورمون در رشد مرغ مصرفی اظهار داشت: در صنعت مرغداری کشور از هورمون برای رشد مرغ مصرفی استفاده شده و با توجه به اینکه استفاده از هورمون برای سلامتی مردم مضر است و شاهد استفاده از آن در برخی از مرغداری‌ها هستیم باید سازمان دامپزشکی میزان مجاز استفاه از آن را مشخص کند.


وی ادامه داد: برخی از مرغداران به هیچ عنوان در چرخه تولید خود از هورمون استفاده نکرده‌اند در حالی که هیچ حمایتی هم از آنها صورت نمی‌گیرد.


پاپی‌زاده با اشاره به تفاوت قیمت مرغ‌های هورمون‌دار و بدون هورمون خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی و توسعه یافته تفاوت قیمت بسیار زیادی بین این دو مرغ وجود دارد و از طرفی این دو مرغ تحت عنوان برند و نشانه‌هایی از هم جدا شده و همواره با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم را به استفاده از آن تشویق می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: بنابراین مردم با انتخاب غذای سالم می‌توانند از تولید غذای ناسالم در کشور جلوگیری کنند، زیرا بنده معتقدم با خرید مرغ ارگانیک تولیدکنندگان به تولید مرغ سالم تشویق می‌شوند.


پاپی‌زاده تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور باید یک سری برندها و نشانه‌هایی را طراحی کنند چنانچه این برندها صرفا آرم و نشان نباشد بلکه با نظارت به مراحل تولید مرغ در نهایت به مرغدارانی که از شاخص‌های تولید مرغ سالم استفاده کردند مجوز کد رهگیری و شناسنامه مرغ داده شود.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط