حجاج درحالیكه زنده بودند، با لیفتراك به سردخانه منتقل شدند!

آیت‌الله محسن قمی گفت: آن‌هایی كه بر جنازه‌های خلیفه‌های خدا بر روی زمین هتك حرمت كردند و پیكر آن زائرین حرم امن الهی را با لیفتراك به داخل سردخانه‌ها ریختند یك جنایت بی‌سابقه در تاریخ بشریت مرتكب شده‌اند.

به گزارش نما نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در جمع فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های برتر اقتصادی ایران، اظهار کرد: گزارش‌هایی به من رسیده که در میان حاجیانی که با لیفتراک جمع‌آوری شده بودند افرادی هنوز زنده بوده و آه و ناله می‌کردند و این فاجعه آنقدر فجیع است که آل سعود از انتشار فیلم این حوادث نیز دریغ می‌کند.

وی تأکید کرد: گزارش‌هایی از نحوه برخورد با حاجیان داریم که شرمم می‌آید در این جلسه آن را مطرح کنم.

نماینده مرده تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حداقل انتظاری که از این حاکمان بی‌لیاقت می‌رود این است که تعهد دهند در دفعات بعد اتفاقی برای حجاج نیفتد و اگر نمی‌توانند این مسئولیت را قبول کنند آن را واگذار کنند.

آیت‌الله محسنی قمی ادامه داد:‌آل‌سعود به دلیل کینه با مردم و انقلاب ایران و جریان مقاومت، تلاش کردند که از طریق قیمت نفت ملت ایران را تحت فشار قرار دهند و ضربه مورد نظر خود را به امت اسلامی وارد کنند اما امروز خود در یمن و بحرین و حتی در داخل کشور خود دچار ضعف و استیصال شده‌اند.

وی ادامه داد: در دولت اسلامی حفظ جان مسلمانان لازم است و بر طبق قواعد عرف بین‌الملل اگر در کشوری خونی ریخته شود قطعا دولت‌ها در این ارتباط مسئول هستند. جهان اسلام از فاجعه منا عزادار است و خانواده‌هایی که منتظر بازگشت حاجیان خود بودند امروز بر جنازه عزیزان خود گریه می‌کنند.

این فرزند شهید و جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: در حالی که پاپ، رئیس پارلمان اروپا، نخست‌وزیر آلمان و سایر شخصیت‌های غیرمسلمان از این فاجعه ابراز انزجار می‌کنند مقصران اصلی این امر از مسئولان خودشان تقدیر می‌کنند که مراسم را خوب برگزار کرده‌اند و بی‌کفایتیشان را در پرده قضا و قدر پنهان می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در منطقه غرب آسیا شاهد 3 گفتمان فرهنگی و اجتماعی هستیم، گفت: اول لیبرالیسم که دنبال منافع خود است و دوم وهابیت که با سرکردگی آل‌سعود است، این جریان ضربات بزرگی را به منطقه وارد کرده و منطقه بواسطه عملکرد این جریان منحرف امروز نا امن شده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: اما گروه و جریان سوم در منطقه جریان مقاومت اسلامی است که در همه زمینه‌ها و امور اهداف خود سیاسی و اقتصادی خود را منطبق با اسلام ناب محمدی دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: القاعده، الشباب و بوکوحرام توسط همین حکومت وهابی ایجاد شد و در بحرین فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی این کشور با مشکل مواجه شده است که دلیل آن ورود غیرقانونی نظامیان آل‌سعود و جنگ‌افروزی آنهاست.

قمی درباره شرایط اقتصادی امروز ایران تصریح کرد: با توجه توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری که نباید به نفت متکی باشیم، در شرایط پسا‌تحریم نیز نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم چرا که اگر نظریه اقتصاد مقاومتی اجرا نمی‌شد و پیشرفت‌های موشکی و تبعیت از مقام معظم رهبری را نداشتیم، تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز به موفقیت مورد نظر دولت و ملت دست نمی‌یافت.

وی با اشاره به پذیرش بین‌المللی نظر رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی یادآور شد: معاون رئیس‌جمهوری اندونزی در ایران اعلام کرد که من یک اقتصاددان هستم و نظریه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب را برای حل مشکلات اقتصادی تنها راه حل می‌بینم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: ایران در شرایط پس از برجام نیز قطعا نیازمند توجه به تاکیدات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است تا متکی به اقتصاد نفتی نباشد.

منبع: بازتاب امروز

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط