كره جنوبی حریفِ مرحله حذفیِ ایرانی ها

دور دوم مرحله گروهی رقابت های بسكتبال جام ملت های آسیا در كره جنوبی امروز پایان یافت و حریف بعدی ملی پوشان كشورمان در مرحله حذفی مشخص شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در آخرین مسابقه از دور دوم مرحله گروهی تیم فلسطین را شکست داد.

ملی پوشان کشورمان در این مسابقه، فلسطین را که در این رقابت ها با پیروزی بر فیلیپین شگفتی خلق کرده بود با اختلاف 46 امتیاز با نتیجه 94-48 از پیش رو برداشتند تا پس از باخت غیرمنتظره دیروز برابر فیلیپین، کمی روحیه از دست رفته خود را بازیابند.

باخت غیرمنتظره تیم ملی کشورمان برابر فیلیپین به نظر سرمربی تیم ملی در زمان مناسبی اتفاق افتاد چرا که به بازیکنان نشان داد در صورت نداشتن اتحاد در مقطع کوچکی از مسابقه و فراموش کردن وظایف دفاعی، متعاقب آن عصبی شدن و نمایش احساسی چگونه یک تیم با کیفیت به یک تیم عاجز برابر تاکتیک های حریف تبدیل می شود. غیر از باخت فنی تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر فیلیپین، موضوع دیگر که کمی ذهن بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورمان را مشوش کرده است همخوانی نداشتن زمان مسابقات با ساعت فیزیولوژکی آنان است چرا که بیشتر مسابقات ایران ساعت 5 یا 7 صبح به وقت تهران برگزار می شود و این مسئله شاید بر عملکرد ملی پوشان تاثیرگذار باشد که در این رابطه حامد حدادی بهترین پست 5 آسیا می گوید درست است که زمان مسابقات با ساعت فیزیولوژیکی ما همخوانی ندارد اما در راه قهرمانی هیچ بهانه ای نمی آوریم.

از نکات دیگر این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا می توان به میزبانی ضعیف چینی ها در شهر چانگشا اشاره کرد، بازیکنان تیم ملی معتقدند چینی ها برای به قهرمانی رساندن  تیم شان در این رقابت ها اقداماتی کردند تا تمرکز تیم های قدرتمندی مانند ایران را برهم بزنند به عنوان نمونه اتوبوسی که برای رساندن بازیکنان به محل تمرین در نظر گرفته شده است با تاخیر یا زودتر بازیکنان ایران را به سالن می رساند که این روی تمرکز ملی پوشان تاثیرگذار است. با همه این کارشکنی ها ملی پوشان همواره اعلام کرده اند برای قهرمانی به چین رفته اند و برای رسیدن به المپیک می جنگند.

برگردیم به نتایج مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا جاییکه بسکتبالیست های کشورمان در مرحله نخست دور مقدماتی به ترتیب ژاپن را 86-48 ، هند را با نتیجه 88-66 و مالزی را 112 - 42 از پیش رو برداشتند و با یک شکست برابر تیم آمریکایی ـ فیلیپینی، فیلیپین و پیروزی دیگر برابر فلسطین پس از فیلیپین در جایگاه دوم جدول رقابت ها قرار گرفتند.

به این ترتیب با به پایان مراحل دوگانه دور گروهی رقابت ها، تیم های چین، قطر، کره جنوبی و لبنان از F یا گروه دوم دور دوم مرحله گروهی به مرحله بعدی رقابت ها صعود کردند تا تیم های اول و چهارم یعنی فیلپین با لبنان و چین با هند و تیم های دوم و سوم یعنی ایران با کره جنوبی و ژاپن با قطر با یک روز استراحت پنجشنبه برابر هم قرار بگیرند.

پیروزی های دور اول و دوم مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا علاقه مندان به بسکتبال را دلگرم کرد که این بار تیم ملی بسکتبال کشورمان بدون هیچ اما و اگری با کمک درک بائرمن سرمربی جدید و کاربلد آلمانی و تلفیق استعدادها و بازیکنان با تجربه با قهرمانی در رقابت های جام ملت های آسیا به المپیک 2016 برزیل راه خواهد یافت این توقع بی جایی نیست چرا که تیم ملی بسکتبال کشورمان در این دوره از رقابت ها ترکیبی از جوانان کار آزموده ای مانند سجاد مشایخی، محمد جمشیدی، حسن زاده و بهنام یخچالی را در کنار بازیکنان با تجربه ای مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، حامد آفاق، جواد داوری و مهدی کامرانی دارد. این بازیکنان هر کدام در پست بازی خود بهترین آسیا هستند و از نظر فنی در سطح بالای قرار دارند که می توانند با مدیریت مدبرانه سرمربی هوشمند کشورمان بار دیگر پرچم مقدس ایران را بر بلندای آسیا به اهتزاز درآورند.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط