كمپین مدارس عاری از خشونت تشكیل شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تشكیل كمپین مدارس عاری از خشونت راهكاری برای ارتقای سطح سلامت روانی دانش‌آموزان است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بهروز کارخانه ای عصر امروز در همایش اختتامیه المپیاد طرح ملی دادرس اظهار داشت: هلال احمر سازمانی با هدف ترویج کمک‌های بشر دوستانه است که یکی از اهداف آن تا سال 2020 ترویج صلح و دوستی است.

وی با اشاره به فصل شروع یادگیری و سال‌تحصیلی جدید، گفت: امروز زورگویی در مدارس به پدیده‌ای نا خوشایند تبدیل شده که در آثار مخرب اجتماعی جبران ناپذیری را برای برخی از دانش‌آموزان به همراه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه زورگویی برای برخی از دانش‌آموزان جنبه تفریح و سرگرمی دارد، افزود: اثرات مخرب آن بر روی دانش آموزانی که مورد اذیت و آزار در مدارس قرار می گیرند تا جایی است که برخی از این دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل می شوند.

کارخانه‌ای گفت: در موارد حادتر برخی از دانش آموزان درگیر اختلالات روانی می شوند که استمرار آزار و اذیت سبب اقدام به خودکشی این افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: مدرسه باید محلی عاری از خشونت و امن برای آموزش باشد و آموزش باید در بردارنده اعتلای حقوق بشر باشد و این امر جز با ترویج احترام و پذیرش گوناگونی‌‎ها و مشارکت میسر نیست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان اظهارداشت: زورگویی هر روزه در مدارس اتفاق می‌افتد٬ پس تلاش معلمان باید برای تحقق فضای آکنده از احترام برای پسران و دختران در مدارس باشد.

کارخانه ای گفت:  دانش آموزانی که در دوران تحصیل اقدام به زورگویی و آزار همکلاسی های خود میکنند تا سن 24 سالگی درگیر حداقل یک پرونده جنایی می شوند که باید این موضوع مورد توجه همه دانش آموزان، اولیا مدارس و والدین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زورگویی و خشونت به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: وارد حریم دیگران شدن نیز نوعی از آزار است که در بسیار از کشورها عواقب سنگینی دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان تکید کرد: تشکیل کمپین مدارس عاری از خشونت می‌تواند علاوه بر ایجاد آرامش در دانش آموزان سبب سطح سلامت اجتماعی جامعه شود.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط