70 درصد زندانیان بدهكاران مهریه هستند

مدیرعامل ستاد دیه گفت: 70 درصد زندانیان كشور را بدهكاران مهریه تشكیل می‌دهند كه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید اسدالله جولایی سه‌شنبه شب در جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان اظهار داشت: جشن گلریزان در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و بهتر است، استان کرمان نیز این مراسم را در ماه مبارک رمضان برگزار کند.

وی افزود: از خیران استان کرمان که به استان کریمان معروف است، توقع داریم که به زندانیان جرائم غیرعمد کمک بیشتری کنند.

جولایی بیان کرد: استان کرمان هر ساله در یکی از اعیاد مبارک جشن گلریزان را برگزار می‌کند و در سال جاری در سالروز تولد امام هادی (ع) و در آستانه عید غدیر این جشن برگزار می‌شود و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: از مجموعه جرائم غیرعمد استان کرمان 109 نفر بدهکار مهریه هستند که خانواده‌ها باید در زمینه مهریه فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: باید در زمینه پیشگیری از جرم تلاش بیشتری صورت گیرد و در سال‌های اخیر بدهکاران مهریه بیشترین زندانیان بدهکاران مالی و دیه در کشور هستند و 70 درصد زندانیان را بدهکاران مهریه تشکیل می‌دهند.

جولایی عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری تعدادی از زندانیان استان کرمان آزاد شدند که 150 نفر آنها خانم بودند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان که می‌توانند برای جامعه مفید باشند، اکنون به دلیل نپرداختن مهریه در زندان به سر می‌برند و باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد و خانواده‌ها باید بدانند مهریه سنگین ضامن خوشبختی فرزندان نیست.

جولایی افزود: ما در سراسر زندان‌های کشور آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای به زندانیان می‌دهیم تا بد از رهایی از زندان بتوانند، کاری برای خود دست و پا کنند و به زندگی عادی برگردند.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط