دولت برای احقاق حقوق مصیبت‌دیدگان منا اقدام كند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست برای احقاق حقوق مصیبت‌دیدگان فاجعه منا با همگرایی دولت‌های اسلامی بر اساس قوانین دیپلماتیك اقدام كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی داوود محمدی نماینده مردم قزوین در تذکر شفاهی، گفت: دولت برای احقاق حقوق امت اسلامی و جان‌باختگان فاجعه منا که نشان‌دهنده بی‌لیاقتی آل‌سعود است با همگرایی دولتهای اسلامی بر اساس قوانین دیپلماتیک اقدام کند.

وی ضمن تشکر از سخنان روحانی در سازمان ملل، گفت: هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، کارگران را به ستوه درآورده است، برای حل مشکلات کارگران شخصا وارد شوید.

تامینی: خانم ابتکار استعفا دهد

در ادامه حسن تامینی نماینده مردم رشت در تذکری خواستار استعفای ابتکار رئیس سازمان محیط زیست شد و گفت: شرایط سخت آلودگی محیط زیست در استان گیلان حکمفرماست.

وی ادامه داد: یک روز بحران زباله در استان گیلان به حد انفجار خواهد رسید.

هاشمی: انتقاد از کوتاهی دولت در حل مشکل اشتغال نخبگان

در ادامه، سید عنایت‌الله هاشمی نماینده مردم سپیدان خواستار خرید سیب کشاورزان استان شد و گفت: از دولت استدعا دارم شرایطی را فراهم کند که کشاورزان با فروش محصول سیب خود بتوانند حداقل هزینه‌هایشان را جبران کنند.

وی ادامه داد: دولت برای تربیت نخبگان تلاش زیادی می‌کند، اما به خاطر اینکه برنامه‌ریزی برای اشتغال آنها ندارد، فرزندان این کشور جذب موسسات تحقیقاتی آمریکا می‌شوند.

هاشمی افزود: متاسفانه کشورهای غربی در حالی نخبگان ما را جذب می‌کنند که جمهوری اسلامی در جذب این عزیزان کوتاهی می‌کند.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط