تجمع طلاب مقابل دفتر لاریجانی در قم

ای آقایان لاریجانی و ابوترابی ما انتظار داشتیم اگر روزی خائنان حیله گر بر مواضع رهبری حمله برند، در مقابل آن بایستید. شما حامی ولایت و سینه چاك در راه آرمانهای امام خمینی(ره) باشید نه اینكه اینچنین شما را امروز یا بی خبر و غافل از اتفاقی كه در حال وقوع است می بینیم یا خدای ناكرده ساكت فتنه و بلكه چه بسا همگام با این فتنه بزرگی كه در حال وقوع است.

دومین روز تجمع طلاب در مقابل دفتر لاریجانی در قم برگزار شد.
به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ بیانیه جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در دومین روز تجمع در مقابل دفتر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم انقلاب و ولایتمدار قم، جناب آقای لاریجانی

در ابتدای این پیام با اشاره به فرازهایی از پیام حضرت امام در پذیرش قطعنامه آمده است:

آری هوشیار باشید اگر سقیفه، کربلا را به دنبال داشت اگر حکمیت تحمیلی صلح تحمیلی و سپس قتلگاه و اسارت در کوفه و شام را به دنبال داشت، امروز نیز اگر هوشیار نباشیم، برجام، جام زهر دیگر را به دنبال خواهد داشت. همه دیدند که سی ان ان رسما نوشت: «آیا رهبر ایران جام زهر جدید را می نوشد؟»

از پیش خود نمی گویم امام راحل ما فرمود که «هم صلح تحمیلی و هم حکیمت تحمیلی هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد»

و ما طلاب و تشکل های حوزه های علمیه به نوبه خود فریاد بر می آوریم و مخصوصا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به جهت وظیفه قانونی مخاطب می سازیم که آقایان و خانم ها و محترمین و حجج اسلام نگذارید جام زهر تکرار شود و لکه ننگی بر پیشانی شما تا ابد بنشیند که در آینده امت اسلامی هرگز شما را نخواهد بخشید.

و همچون زینب کبری در کربلا فریاد بر می آوریم که ای آقایان لاریجانی و ابوترابی ما انتظار داشتیم اگر روزی خائنان حیله گر بر مواضع رهبری حمله برند، در مقابل آن بایستید. شما حامی ولایت و سینه چاک در راه آرمانهای امام خمینی(ره) باشید نه اینکه اینچنین شما را امروز یا بی خبر و غافل از اتفاقی که در حال وقوع است می بینیم یا خدای ناکرده ساکت فتنه و بلکه چه بسا همگام با این فتنه بزرگی که در حال وقوع است.

دیدید در گذشته کسانی را که اندک پشت پایی به فرمایشات رهبری زدند از چشم ملت افتادند. شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید و علت انتخاب شما و اعتماد امت انقلابی به شما جز این نبود که در جرگه اصولگرایی و رهروان امام و رهبری شناخته می شدید. پس مانند برخی گذشتگان فریفته آراء خود نشوید.

آقای لاریجانی حمایت جامعه مدرسین از شما علاوه بر حسب و نسب خانوادگی شما بویژه جایگاه عظیم علمی مرحوم آیت الله آملی، به جهت حرکت شما در مسیر آرمان های انقلابی و اسلامی بوده است و نگذارید این عتماد سلب شود چه اینکه تا حدی سلب شده و آقایان می گویند دیگر در انتخابات از کسی حمایت نخواهیم کرد.

آقای رئیس امت حزب الله به خوبی می داند همواره در طول تاریخ کسانی بوده اند که با سیاست نان به نرخ روز خوردن، همرنگ جماعت شده اند و مشمول این آیه کریمه که « ان تطع اکثر من فی الارض یضلوک عن سبیل الله »

امت حزب الله هوشیار است و با چشمانی باز رفتار شما را رصد می کند که آیا دارای استقلال فکری و مشی انقلابی است یا شما هم اسیر کلیشه های تحمیلی استکبار شده اید و از دریچه ای که مستکبرین می خواهند حقایق را می بینید ؟

چه اینکه چهره گذشته و مواضع سال های اخیر شما را به خوبی به یاد دارند و تحلیل می کنند که این چهره، چهر ای انقلابی است یا چهره ای هزار چهره و سیاست باز و سیاسی کار؟ دیپلمات است یا انقلابی؟

تکلیف خود را روشن کنید : اصولگرا هستید یا جزء آن دسته ای که به دنبال ایدئولوژی زدایی از سیاست و دیپلماسی هستند و چند سالی بر سر کار بوده اند و چند سالی تعطیل شدند و حالا دوباره چند سالی است شروع کرده اند؟!

هنوز موضع دلسرد کننده شما در فتنه سبز از یادمان نرفته است. اگر به طور قاطع نمی خواهیم بگوییم شما به مدعی تقلب تبریک گفتید اما سکوت هشت ماهه شما در آن بزنگاه حساس را فراموش نمی کنیم.

امثال شما که باید فضای رخودت و سکوت فتنه را می شکستند و با روشنگری خود شک و ریب را از دلهای می زدودند و سپر بلای رهبری می شدند و خود را به جای رهبری معظم انقلاب آماج حملات قرار می دادند، در کنج سکوت خزیدنشان چه معنا داشت. شما فقط آن روزی به صحنه آمدید که بعد از گذشته ۸ ماه رهبری به تنهایی از پس همه حملات پیروز برون آمده و اوضاع نسبتا آرام تر شده بود.

رئیس محترم، مجلسی که به فرموده ی امام در راس امور است، از آغاز کار شما بر این مجلس ما همواره شاهد حرکت مذبذب شما و یکی به نعل و یکی به میخ زدنتان بودیم.

چگونه است رئیس مجلسی که بعد از توافق ژنو و قیمت گذاری و فروش صنعت هسته ای غیر قابل ارزش گذاری مادی به ثمن بخس موضع گرفت و گفت: «در غلطان دادیم و آبنبات گرفتیم » در ادامه راه در حالی که مجلس شورای اسلامی مصر بود از مفاد توافقات آگاه شود از مجلس دفاع ننمود ؟!

چه شد آن آقایی که در گذشته همواره دم از قانون و قانون گرایی میزدند، از سال ۹۹ به این سو یکباره هم به اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی و امثال آن برای تمکین دولت نسبت به مجلس تمسک ننمود و مجلس را از آن جایگاه رفیع خود و نقش نظارتی بر دولت و تصمیمات و توافقاتش تنزل داد و دم بر نیاورد.

اگر نبود رجعت نجات بخش شهدای غواص و حضور پرشور و انقلابی و شعار های کوبنده مردم در مراسم تشییع این شهدا و پیام تایید رهبری نسبت به مواضع اصولی مردم در این حرکت انقلابی هرگز به رای گذاشتن طرح الزام دولت به در اختیار گذاشتن تعهدات را در مجلس اجازه نمی داید و آنگاه که به ناچار اجازه دادید باز هم در این طرح با اضافه نمودن قید همسویی با تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، فرصت نظارت استصوابی مجلس را بر این توافق از بین بردید . مضافا بر اینکه در این طرح همزمانی آغاز رفع تحریم ها با امضای توافقی که خط قرمز رهبری نظام و بارها مورد تاکید ایشان قرار گرفته بود، به زمان اجرای تعهدات ایران تغییر یافت که بسیار نگران کننده است.

چگونه فراموش کردید که چندی قبل مجلس شورای اسلامی بالاتفاق پذیرش پروتکل الحاقی را غیر قانونی اعلام کرد اما امروز در سایه برجام و قطعنامه های آشکار و دو تعهد نامه مخفی دیگر که آقایان صالحی و عراقچی به آن اعتراف نمودند، پروتکل الحاقی را نیز قبول کردید و اعتراض ننمودید.

نمی دانیم شما فراموش کار شده اید یا ملت بیدار و هوشیار ایران را بی خبر و غافل فرض نمودید که چنین بی مهابا دست به چنین اقداماتی می زنید.

لذا ضمن هشدار به رعایت خطوط قرمز مطرح شده از جانب امام خامنه ای در مسائل هسته ای، انتظار می رود هر چه سریعتر برخورد قاطع با اقدام وزیر امور خارجه در خصوص رفتار غیر انقلابی که در شأن نظام و ملت استکبار ستیز ایران نبود صورت گیرد.

در پایان خطاب به امت حزب الله و مخصوصا طلاب حوزه های علمیه اعلام می داریم همانطور که امام در پیام ۳ اسفند ۶۷ خطاب به حوزه های علمیه فرمودند:

« اولین و مهمترین وظیفه وحدت طلاب انقلابی است و گرنه بیم موج است و شبی تاریک و گردابی چنینی حایل » و بدانید و آگاه باشید که فتنه بزرگی رخ داده و اگر سکوت یا غفلت کنید فتنه های بزرگتری در راه است که چون موجی بزرگ و گردابی حایل در این شب تاریک و غبار آلود فتنه ها همه را غرق خواهد کرد.

و تکرار می کنیم همان نصایح رهبری را که در پایان دیدار با مجلس خبرگان (۱۱/۶/۹۴) خطاب به نیروهای مومن اصیل و انقلابی فرمودند که باید همه خودشان را آماده نگه دارند نه آماده جنگ بلکه آماده کار فرهنگی و سیاسی و ... در مقابله با این اهداف دشمنانی که شب و روز نمی شناسند و سفارش می کنیم که در این مسیر سوء ظن به خدا نداشته باشید و بلکه با حسن ظن به وعده های نصرت الهی قدم در میدان بگذارید و باور داشته باشید که «لینصرن الله من نصره»

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم

۱۳۹۴/۷/۹

اخبار مرتبط