پای لبنیاتی‌ها به فرابورس باز شد

روز یكشنبه 12 مهر ماه ۱۰ درصد از كل سهام شركت پگاه فارس در نماد معاملاتی «غفارس» در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید وحید وحیدی سرپرست  امور مالی و سرمایه گذاری صنایع شیر ایران(پگاه) با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس گفت: افزایش تولید محصولات و کاهش هزینه‌ها از اهم فعالیت‌های پگاه فارس طی سال جاری به شمار می‌آید.

وحیدی با اشاره به فعالیت پگاه فارس در زمینه صادرات افزود: این شرکت محصولات خود را به کشورهای همسایه از جمله روسیه و به عنوان نمونه شیرخشک را به مالزی صادر می‌کند.

وی از پوشش بیش از 90 درصد بودجه سال 93 شرکت شیر پگاه فارس خبر داد و گفت: براین اساس بودجه سال 94 این شرکت به صورت محتاطانه پیش‌بینی شده است و احتمال دارد در صورت مساعد بودن شرایط، این شرکت با تعدیل سود مواجه شود.

وحیدی با اشاره به اینکه معارفه پگاه فارس برای حضور در بازار سرمایه در اسفند سال گذشته انجام شد،تصریح کرد: عرضه این شرکت به دلیل شرایط پایان سال و مساعد نبودن شرایط بازار سهام حفظ منافع سهامداران تا کنون به تعویق افتاده است .

وی  با اشاره به اینکه سهام پگاه معمولا دچار نوسان های شدید نمی شود، تصریح کرد: درمجموع محصولات صنایع غذایی مصرف عام دارد که با شیب ملایمی روند صعودی را طی می کند و افت سهام این شرکت ها به ندرت اتفاق می افتد.

 وحیدی  اظهار داشت :تاکنون شرکت صنایع شیر ایران ،سهام پگاه خراسان، اصفهان و آذربایجان غربی را نیز در بازار سرمایه عرضه کرده که سهام این شرکت ها روی تابلوی بورس قرار دارد.

 این مقام مسئول شرکت پگاه با اعلام اینکه قصد داریم تا پایان سال جاری  4 شرکت دیگر پگاه را در بورس عرضه کنیم، افزود: هلدینگ پگاه، 30 شرکت در استان های مختلف دارد و هدف این است که تمام این شرکت ها و درنهایت هلدینگ صنایع شیر ایران وارد بازار سرمایه شوند.

سرپرست  امور مالی و سرمایه گذاری صنایع شیر ایران اعلام کرد:  اگرچه در حال حاضر پذیرش شرکت  پگاه آذربایجان شرقی و گلستان  برای حضور در بورس  انجام شده اما این شرکت ها  مراحل درج خود را طی می کنند .همچنین امور پذیرش و درج شرکت پگاه گلپایگان نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۱۰

اخبار مرتبط