جعل پرونده بابك زنجانی از داخل زندان!

نماینده دادستان پرونده میلیاردر نفتی گفت: بابك زنجانی از طریق كارمندان زندان اوین با بیرون زندان، ارتباط می گرفت و توسط خواهرش تغییراتی در پرینت پرونده ها ایجاد می كرد و پرونده در حقیقت، جعل می شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: نماینده دادستان پرونده میلیاردر نفتی گفت: بابک زنجانی از طریق کارمندان زندان اوین با بیرون زندان، ارتباط می گرفت و توسط خواهرش تغییراتی در پرینت پرونده ها ایجاد می کرد و پرونده در حقیقت، جعل می شد.

رضا نجفی روز شنبه در اولین جلسه دادگاه پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر در بخشی از قرائت کیفرخواست افزود: بابک زنجانی از خواهرش، تقاضا کرد تا به کارمندان شرکت هلدینگ سورینت اطلاع دهد که در پرینت شرکت «آی وان تو آی وان» (سیستم طراحی شده برای شرکت هلدینگ سورینت) تغییراتی ایجاد کند و این، یعنی متهم در مرحله تحقیقات نیز دست از جعل برنداشت.

نماینده دادستان اضافه کرد: پس از دستگیری خواهر میلیاردر نفتی و تحقیقاتی که از وی در تاریخ سوم شهریور 93 در جلسه بازپرسی به عمل آمد؛ وی گفت؛ بابک اعلام کرد جداول را در سایتی بگذارند و آن را به روز کنند و 15 هر ماه میلادی این جدول ها باید در سایت قرار می گرفتند که این کار را خانم «س . چ» انجام می داد.

به گفته نماینده دادستان و مبنی بر اظهارات خواهر بابک زنجانی، با «س.چ» به سمت وزارت اطلاعات می رفتیم تا یک نسخه را به دست کارشناس وزارت اطلاعات برسانیم.

نجفی سپس به جلسات تحقیقات مقدماتی دیگر از خواهر بابک زنجانی به ترتیب در نهم و سی ام شهریورماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: خواهر زنجانی گفته بود که برادرش در نامه ای از او خواست تغییرات را انجام دهد و پرینت را هر ماه به دادگاه تحویل دهند و از زمانی که نامه را از بابک تحویل گرفته ام به «س. چ» تحویل داده ام و در اولین ملاقات در دفتر من خواستیم این کار را انجام دهیم که نشد؛ چون تغییرات فقط در شرکت، انجام شدنی بود.

نجفی اضافه کرد: خواهر بابک زنجانی گفت؛ پرینت 201 صفحه ای را یکبار خودم و یک بار «س.چ» تحویل دادگاه داده ایم. البته این جداول و فهرست از یک ماه قبل تنظیم و به پی دی اف تبدیل شده بود؛ بدین صورت می خواستیم نشان دهیم صورتحساب مربوط به ماه گذشته بوده است.

نجفی افزود: بابک زنجانی به خواهرش نامه می نویسد تا از هالوک و رستم ( این افراد در خارج کشور بسر می برند) بخواهد مستنداتی برای اخذ وام 15 میلیارد یورویی از شرکت آی وان ایجاد کنند که هالوک به رستم می گوید؛ این کار شدنی نیست چون علاوه بر تحریم بودن، نام بابک نیز بر سر زبان ها افتاده است.

به گفته نماینده دادستان ، «س.چ» در جلسات بازجویی گفته بود؛ چهار نوبت پرینت 201 صفحه ای را به بازپرسی تحویل داده است و این پرینت ها را خودشان می ساختند.

به گفته وی، «س.چ» در اعترافاتش آورده است که 13 آیتم در سیستم «آی وان تو آی وان» را تغییر می داده که البته جزییات این اظهارات در یکصد و چهلمین جلد پرونده آورده شده است.

نجفی اضافه کرد: خانم «س.چ» در تحقیقات گفته؛ نخست تلفنی با خانم زنجانی صحبت کرده ام و یک برگ را که دست خط آقای زنجانی بود، نشانم داد و از من خواست یک نمونه از آن را درست کنیم که یک نمونه از آن را درست کردیم و به خانم زنجانی رسانیدم و او نیز بعد از اصلاح نسخه، آن را به ما برگرداند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: «س.چ» همچنین بیان کرد؛ 15 هر ماه میلادی یک نسخه از فایل را به وزارت اطلاعات می فرستادیم که این خواسته بابک زنجانی بود و چهاردم فروردین برای رساندن پیام آقای زنجانی به وزارت اطلاعات رفته و با کارشناس آن ملاقات کرده است.

به گفته نجفی، بابک زنجانی برای مستند کردن اظهارات کذب خود مبنی بر دریافت 15 میلیارد یورو تسهیلات، منابع جعلی ارزی را نشان داد.

نماینده دادستان با بیان اینکه سوئیفت یک موسسه بین المللی کاملاشناخته شده و بابک زنجانی بیان داشته است که تسهیلات خود را از آی وان، زیر مجموعه موسسه سوئیفت دریافت کرده است ، اظهارداشت: از این رو از بانک مرکزی خواستیم تا در این باره تحقیق کند و ببیند آیا موسسه سوئیفت زیرمجموعه ای به نام آی وان دارد یا نه.

وی اضافه کرد: براساس استعلامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و پاسخ مدیر منطقه ای سوئیفت، این موسسه اعلام کرد که هیچ شرکت زیرمجموعه ای ندارد و براساس این استعلام موسسه سوئیفت مانند بانک، مجوز مالی ندارد و نمی تواند وام پرداخت کند؛همچنین این موسسه هیچ رابطه سازمانی با شرکت استیدی بنکرز ندارد و (هلدینگ سورینت) فقط به عنوان یک شرکت، ثبت شده و یک نهاد متصل نشده به سوئیفت در دوبی است.

به گفته نجفی در تحقیقات در مرحله بازپرسی دلیلی بر وجود موسسه استیدی بنکرز احراز نشده است و بابک زنجانی با چهار میلیون دلار بانک «اف آی آی بی» و با 10 میلیون دلار، بانک کنت را خریداری کرده است و به گفته این متهم، (ح.ف.ه) در تاسیس این بانک ها نقش ویژه ای داشته و قرارداد فروش 60 درصد سهام بانک های فوق به بانک ملت را او(ح.ف.ه) امضا کرده است.

نجفی گفت: اعضای هیات مدیره بانک «اف آی آی بی » با بانک ملت وارد مذاکره می شوند و 60 درصد سهام آن را به مبلغ 90 میلیون یورو به بانک ملت واگذار می کنند و بانک ملت نیز بعد از یک دوره مشارکت در یک سال و اندی، مجددا سهام خود را به ارزش 160 میلیون یورو به بابک زنجانی برمی گرداند و به گفته میلیاردر نفتی، متهم به نام (ح.ف.ه) پنج میلیون یورو بابت این قرارداد از وی دریافت کرده است.

امروز نخستین جلسه رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد.

بعد از پایان این جلسه، وکلای مدافع متهمان و وزارت نفت و سه متهم پرونده صورتجلسه را امضا کردند.

۱۳۹۴/۷/۱۱

اخبار مرتبط