رئیس جمهور آینده نمی تواند توافق هسته ای را رد كند

وزیر خارجه آمریكا درباره توافق هسته ای ایران و آینده همكاری كشورش با ایران اظهار امیدواری كرد ایران به توافق هسته ای پایبند باشد، زیرا در این صورت است كه كسی نمی تواند آن را رد كند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: «جان کری» ابراز امیدواری کرده است که توافق هسته ای بتواند زمینه همکاری های بیشتر ایران و آمریکا را فراهم کند. وی در یک کنفرانس خبری گفت: توافق هسته ای با وجود مخالفت های موجود در بین حزب جمهوری خواه اجرا خواهد شد و هیچ مانعی نمی تواند مشکلی برای این توافق ایجاد کند.

کری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره توافق هسته ای مدعی شد که از مهمترین اهداف این توافق عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای است و این تضمین وجود دارد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بماند.

وزیر خارجه آمریکا یکی از اولین زمینه های ایجاد همکاری های بیشتر با ایران را شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دانست که وجود این شعارها نمی تواند کمک زیادی به این روند کند. کری از مقامات ایران خواست کمک به حزب الله و حماس را قطع کند. وی همچنین مدعی شد ایران باید حمایت خود را از گروههای حوثی در یمن بردارد تا این کشور بتواند در مذاکرات صلح آینده سیاسی خود را رقم زند.

وی به ادعای برخی نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اشاره کرد که گفته بودند در صورت پیروزی توافق هسته ای را رد خواهند کرد. وی گفت این توافق تا وقتی ایران به آن پایبند باشد همچنان ادامه خواهد داشت.

بر این اساس اجرای توافق از سوی ایران باعث می شود کشورهای دیگر به سوی ایران سرازیر شوند و در این صورت اقتصاد ایران به سمت رشد و توسعه پیش خواهد رفت.

۱۳۹۴/۷/۱۱

اخبار مرتبط