مركل: همچنان مخالف پیوستن تركیه به اتحادیه اروپا هستم

صدراعظم آلمان در پاسخ به شرط تركیه برای پذیرفتن مهاجران بیشتر گفت موضع كشورش در خصوص پیوستن این كشور به اتحادیه اروپا تغییر نكرده است.

به گزارش نما به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با اشاره به لزوم پذیرش مهاجران بیشتر از سوی دولت ترکیه یادآور شد موضع برلین در خصوص نبود شرایط لازم برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تغییر نکرده است.

این سخنان در واکنش به درخواست اخیر «رجب طیب اردوغان» از مقامات اتحادیه اروپا برای تسریع در روند عضویت کشورش در این اتحادیه ایراد می شود. اردوغان پیوستن ترکیه در این اتحادیه را به عنوان یکی از شرط های خود برای پذیرش مهاجران بیشتر عنوان کرده است.

مرکل که از برنامه تلویزیونی شبکه ARD سخن می گفت تاکید کرد: من همواره مخالف عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بوده ام و رئیس جمهور اردوغان این مطلب را می داند.

هر چند مرکل از مخالفان جدی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به شمار می رود ولی وی طی سالهای اخیر اینگونه به صراحت از موضع خود در این خصوص سخن به میان نیاورده بود. آلمان در این سال ها همواره بر لزوم ادامه مذاکرات بین ترکیه و اتحادیه اروپا برای تامین خواسته ها و استانداردهای مور نظر این اتحادیه تاکید کرده است.

منبع: مهر

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط