گفت‌وگوی تلفنی السیسی و پوتین درباره آخرین تحولات منطقه

روسای جمهور روسیه و مصر تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه از جمله عملیات مسكو علیه گروه تروریستی داعش در سوریه گفت‌وگو كردند.

به گزارش نما به نقل از النشره، ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی روسای جمهور روسیه و مصر تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه از جمله عملیات مسکو علیه گروه تروریستی داعش در سوریه گفت‌وگو کردند.

براساس این گزارش، دو طرف درباره راه‌های گسترش روابط دو کشور با توجه به شرایط جاری در منطقه رایزنی کردند.

السیسی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به لزوم پایبندی راهکار سیاسی برای مشکلات منطقه تصریح کرد که از این مسیر می‌توان شرایط امنیتی منطقه را بهبود بخشید.

آنگونه که رسانه‌های مصری گزارش دادند، رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگو با همتای روس با اشاره به تهدیدهای پیشروی منطقه از جمله تروریسم تاکید کرد که برای مقابله با این تهدیدات باید تلاش‌های بین المللی در کنار همدیگر انجام شود.

روسیه از هفته گذشته، به درخواست دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و با مجوز پارلمان مسکو، حملات هوایی خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است و تاکنون خسارات چشمگیری را به تکفیری‌های داعش وارد آورده است.

این در حالی است که غرب به ویژه آمریکا که در پیشبرد اهداف ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش موفق عمل نکرده‌اند، به طور مداوم به انتقاد از حملات هوایی روسیه در سوریه می‌پردازند.

منبع: فارس

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط