هماهنگی روسیه با آمریكا در جنگ علیه داعش

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر تاكید كرد كه مسكو در حال بررسی پیشنهادات طرف آمریكایی برای هماهنگی در جنگ علیه داعش در سوریه است و احتمالا این پیشنهادات را می‌پذیرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر تاکید کرد که مسکو در حال بررسی پیشنهادات طرف آمریکایی برای هماهنگی در جنگ علیه داعش در سوریه است و احتمالا این پیشنهادات را می‌پذیرد.

هماهنگی روسیه با آمریکا در جنگ علیه داعش

روسیه از هفته گذشته حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است و تاکید دارد که اگر بغداد نیز خواهان حملات روسیه علیه داعش در عراق شود حملات خود را در این کشور نیز انجام خواهد داد. حملات دقیق جنگنده‌های روسی در سوریه طی این یک هفته مثبت و موثر بوده و موجب وارد آمدن تلفات و خسارات قابل توجه به داعشی‌ها شده است.

هماهنگی روسیه با آمریکا در جنگ علیه داعش

هماهنگی روسیه با آمریکا در جنگ علیه داعش

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نمایندگان وزارت دفاع روسیه و همتایان خود در پنتاگون امروز (چهارشنبه) درباره جزئیات پیشنهادات واشنگتن گفتگو خواهند کرد. آمریکا که ائتلاف ضد داعش را برای مقابله با این گروه تروریستی در سوریه و عراق به راه انداخته تاکنون در از بین بردن داعش و یا حتی تضعیف قدرت داعش موفق نبوده و اکنون خواهان هماهنگی با روسیه برای انجام حملات است.

هماهنگی روسیه با آمریکا در جنگ علیه داعش

لازم به ذکر است که روز گذشته اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش با همکاری نظامی با روسیه در سوریه موافقت نکرده بود. واشنگتن این شرط را برای مسکو جهت هماهنگی در مورد سوریه مطرح کرده است که مسکو حمایت از نظام در دمشق را متوقف کند. روسیه نیز در مقابل این اظهارات واشنگتن تاکید کرد که این سخنان نشانگر عدم جدیت آمریکا در مقابله با داعش است. خبرگزاری اینترفکس گزارش داده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به سرگئی شویگو، وزیر دفاع کشورش دستور داده است که همکاری در مورد سوریه با آمریکا، ترکیه، عربستان، ایران و عراق ادامه داشته باشد.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط