شرایط اعطای عفو، تشویقی و مرخصی به زندانیان

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: زندانیان بر مبنای امتیازاتی كه در مسابقات قرآنی كسب می‌كنند مرخصی‌های تشویقی و یا در لیست عفو قرار می‌گیرند.

به گزارش نما، ابوالفضل حجتی‌پور معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها اظهار کرد: معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های این معاونت با توجه به گستردگی حوزه فعالیت برنامه‌های مختلفی را بر‌اساس نیازهای زندانیان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان زندان‌ها اجرای برنامه‌های قرآنی است، گفت: برای آموزش قرآن در زندان‌ها از مربیان دارالقرآن و اداره اوقاف استفاده می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان اینکه شرکت افراد در کلاس‌های قرآنی اختیاری بوده و زندانیان از این کلاس‌ها استقبال خوبی می‌کنند، اضافه کرد: در این زمینه نسبت به ارائه تشویق‌های مناسب برای مددجویان نیز اقدام می‌شود، اعطای تشویقی‌ها به نفرات برتر بر اساس امتیاز بندی‌ انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعطای مرخصی و عفو زندانیان بر اساس امتیازات آیین‌نامه‌ای انجام می‌شود، گفت: زندانیان بر مبنای امتیازاتی که در مسابقات کسب می‌کنند مرخصی‌های تشویقی و یا در لیست عفو قرار می‌گیرند.

حجتی‌پور با بیان اینکه تا کنون 126 زندانی حافظ کل قرآن شده‌اند، گفت: 939 نفر از زندانیان مددجو حافظان 15 جزء از قرآن کریم، 660 نفر حافظ 20 جزء و بقیه نیز از یک جزء تا 20 جزء فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه مربیان آموزشی خارج از سازمان هستند٬ افزود: از خود مددجویان فعال در زمینه رشته‌های قرآنی نیز به عنوان مربی استفاده می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مجموع تعداد مددجویان زندان‌های کل کشور حدود 210 هزار نفر هستند.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط