آمریكا هیچگاه قدرت حمله به ایران را نداشته

رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع فرماندهان و كاركنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانات مهمی را ایراد فرمودند كه بلافاصله پس از مخابره، در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت و هر رسانه در پی تحلیل و تفصیل آن برآمد.

به گزارش نما، رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانات مهمی را ایراد فرمودند که بلافاصله پس از مخابره، در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت و هر رسانه در پی تحلیل و تفصیل آن برآمد.

شبکه بی بی سی نیز از این امر مستثنی نبود و کارشناسانی را روی خط آورد تا به تجزیه و تحلیل صحبت های رهبر ایران بپردازند.

یکی از این کارشناسان، "ماهان عابدین" مدیر تحقیق در مرکز مطالعات تروریسم لندن بود.

مجری بی بی سی در سوالی زیرکانه از کارشناس خود پرسید: بعضی از تحلیلگران می گویند از آنجایی که کاخ سفید برای به اجرا درآمدن موفقیت آمیز توافق هسته ای نیاز به یک ثبات سیاسی در داخل ایران دارد، مساله تغییر حکومت و تغییر رژیم ایران در حال حاضر از سیاست آمریکایی ها کنار گذاشته شده و در نتیجه حکومت ایران با اعتماد به نفس تازه ای در حال عمل کردن است و آیت الله خامنه ای هم اعتماد به نفس خود را از اینجا به دست آورده است. شما این موضوع را چطور می بینید؟

"شجاعت و صلابت سخنان رهبر انقلاب" موضوع دیگری بود که مجری بی بی سی سعی کرد آنرا تخریب کند و در سخنانی مضحک مدعی شد، دلیل شجاعت رهبر ایران، احساس امنیتی است که ازعدم احتمال حمله آمریکا به ایران بدست آمده است. ادعایی که برای مردم ایران که با سخنان ایشان از ابتدا آشنا هستند بسیار سطحی و غیر واقعی می نماید چراکه سخنان شجاعانه ایشان در بحبوحه جنگ و یا در خاک آمریکا و در سازمان ملل را کمتر کسی فراموش کرده است و ازهمه واضح تر شاید بتوان به سخنان تحلیلگران غربی اشاره کرد که مهمترین دلیل محبوبیت ایشان در بین مردم جهان را، همین روحیه استکبار ستیزی و اقتدار و جنبه کاریزماتیک شخصیت ایشان دانسته اند.

البته کارشناس برنامه هم علی رغم انتظار بی بی سی جواب دیگری داد و گفت که اصلا آمریکا هیچگاه قدرت حمله به ایران را نداشته است.

وی ادامه داد: ثبات سیاسی ایران هم در آینده کوتاه مدت یا میان مدت یک موضوع تضمین شده است. ایران در آستانه بی ثباتی قرار ندارد.

نکته قابل تامل دیگری هم وجود دارد و آن سوال کارشناس از مجری در مورد قطع شدن صدای خود است.

بر خلاف رسانه های آزاد جهان که درآنها انتقاد، پذیرفته می شود و با منتقدین خود هم بسیار مودبانه برخورد می کنند، در بی بی سی امر به گونه ی دیگری است.

بی بی سی همیشه عادت داشته که صدای منتقدین خود را در شبکه قطع و یا به گونه ای سانسور کند و این موضوع آنقدرعمومیت پیدا کرده که حتی کارشناس بی بی سی هم بعد از اینکه بر خلاف نظرات این شبکه تحلیل خود را انجام داد، ترس از این دارد که نکند صدای وی هم مانند دیگر مخاطبین منتقد، توسط عوامل فنی بی بی سی قطع یا سانسور شده باشد و به همین دلیل است که کارشناس، از مجری می پرسد که آیا صدای من را هنوز دریافت می کنید یا خیر؟

البته لازم به ذکر است که یکی از اصول سایت ها و شبکه های خبری در جهان که اتفاقا در منشور خود بی بی سی هم آمده بحث آزادی بیان است که البته هیچ گاه بی بی سی به آن پایبند نبوده است.
منبع: جام نیوز

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط