دولت نگاه ویژه‌ای به تالاب جازموریان داشته باشد

استاندار كرمان از هیئت دولت خواست نگاه ویژه‌ای به تالاب جازموریان كه یكی از كانون‌های ریزگردها در جنوب شرق كشور است، داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه گرد و غبار و احیا تالاب جازموریان استان کرمان که با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار شد, اظهار داشت: تا چندی پیش تالاب جازموریان فراموش شده بود اما امروز به عنوان یک منطقه مهم و حیاتی شناخته شده است.

استاندار کرمان به تشکیل کارگروه ریزگردها که از چند ماه پیش در استان شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: تالاب جازموریان با خشکسالی‌های اخیر و حفر چاه‌های غیر مجاز به تالابی خشک تبدیل شده است و یکی از کانون ریزگردها در کشور شده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه تالاب جازموریان درارتفاع 100 متری از سطح دریا قرار دارد گفت: جازموریان با داشتن گیاهان دارویی و علوفه در گذشته رونق داشته است؛ دو سوم جازموریان در استان کرمان  و بخش دیگر آن در سیستان و بلوچستان واقع شده است.

به گفته استاندار کرمان ریزگردهای تالاب جازموریان استان های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و 15 میلیون نفر جمعیت این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سفر دوم ابتکار به کرمان گفت: همه مسئولان باید به کمک این تالاب آمده و آن را از وضعیت بحرانی نجات دهند.

رزمحسینی با اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه گفت: انتظار داریم همانطور که دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است نگاه ویژه‌ای به تالاب جازموریان که یک بحث ملی و منطقه‌ای است، شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به تالاب جازموریان داشته باشد گفت: در این دولت توجه ویژه‌ای به محیط زیست شده است و امیدواریم نگاه ویژه‌ای به منطقه جازموریان شود.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط