آغاز پرداخت تسهیلات و وام‌ به بازنشستگان از ماه آینده

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ماه آینده تسهیلات و وام‌هایی به بازنشستگان این سازمان از طریق بانك رفاه پرداخت خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدتقی نوربخش درهمایش بزرگ پیاده روی خانوادگی که در روز خانواده و تکریم بازنشستگان در بوستان لاله برگزار شد ، افزود: تا پایان سال بحث مسکن اجتماعی و مسکن مستمری بگیران هم عملی خواهد شد.

وی گفت: در بخش درمان هم سال گذشته 3 بیمارستان افتتاح شد که تا پایان امسال 2 بیمارستان متعلق به تأمین اجتماعی افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای جلوگیری از انتظار طولانی بازنشستگان برای پذیرش در بیمارستان میلاد هم طرحی داریم که در راستای این طرح بازنشستگان دیگر در نوبت انتظار باقی نمی مانند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی رقمی معادل مبلغ هدفمندی یارانه ها مستمری پرداخت می کند که با وجود شرایط کنونی کشور نگرانی از این لحاظ وجود ندارد و با وجود حجم زیاد مستمری‌ها تلاش خواهیم کرد در سال آینده هم بیش از نرخ تورم میزان مستمری ها را افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران حل شود.

نوربخش افزود: در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز امیدواریم دولت در برنامه ششم توسعه و همچنین در بودجه سال آینده ردیفی بگنجاند تا شاهد افزایش مستمری ها در سال 95 باشیم.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط