هدف آمریكا از مذاكره با ایران فریب دنیا و نفوذ در كشور است

عکس خبري -هدف آمريکا از مذاکره با ايران فريب دنيا و نفوذ در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آمریكا با مذاكره با ایران به دنبال فریب دادن دنیا و نفوذ در كشور است.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی درخطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر دعا خواندن و صدقه دادن را از اعمال روز جمعه خواند و اظهار داشت: از نشانه های تقوا تواضع و فروتنی در برابر مردم و خضوع و خشوع در برابر خداوند است.

وی به ویژگی شیعیان از نظر امام باقر (ع) اشاره کرد و بیان داشت: این امام بزرگوار می فرماید: شیعیان ما کسانی هستند که تقوای الهی داشته باشند، دستور خدا را اطاعت کنند، به تواضع و فروتنی نسبت به مردم معروف باشند، امانت دار بوده و به یاد خدا باشند.

هم در مسئله ازدواج و هم استحکام خانواده شیوه های درستی دنبال نمی شود

خطیب جمعه خرم آباد به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی و شان نزول آن اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است.

آیت الله میرعمادی خانواده را یکی از آیات و نشانه های خداوند دانست و عنوان کرد: خانواده مهمترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی است که شکل گیری آن باید بر اساس مهر و عطوفت، صفا و صمیمیت و عفو و گذشت باشد تا پایه و اساس آن استوار و مستحکم باقی بماند.

وی با بیان اینکه تشکیل خانواده از ازدواج آغاز می شود لذا باید برای ازدواج برنامه ریزی درستی داشت اضافه کرد: متاسفانه هم در مسئله ازدواج و هم استحکام خانواده شیوه های درستی دنبال نمی شود بطوریکه بخاطر رواج بی بند و باری و روابط آزاد دختر و پسر در جامعه ازدواج های آنچنانی شکل گرفته که بعد از مدتی به طلاق می انجامند.

شناخت آسیب های خانواده و ازدواج جوانان امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: به دلیل آزاد شدن روابط دختر و پسر در جامعه سن ازدواج بالا رفته و افراد برای ازدواج تمایلی ندارند.

آیت الله میرعمادی راه یافتن ماهواره به داخل خانواده ها را باعث متلاشی شدن بنیان خانواده دانست و گفت: لازم است به جای ماهواره صوت قرآن در خانواده ها جاری شود و خانواده ها به قرآن و آموزه های آن روی بیاورند در اینصورت معارف اسلامی در خانواده ها رواج یافته و اعضای خانواده از آسیب به دور می ماند.

وی بر ضرورت شناخت آسیب های خانواده و ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: خانواده های ما باید از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) درس بگیرند و همچنین باید شرایط سخت ازدواج برداشته شود.

عزای سید الشهدا (ع) توسط هیئت های عزاداری باشکوه برگزار شود

خطیب جمعه خرم آباد به سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب اشاره کرد و بیان داشت: شهیدان محراب الگوی تقوا، زهد و خدا پرستی بودند و شهید اشرفی علاوه بر ویژگی های ممتاز فردی به امام حسین (ع) عشق و علاقه زیادی داشت بطوریکه همواره با زیارت عاشورا مانوس بود.

آیت الله میرعمادی به آغاز ماه محرم و زنده شدن دوباره نام و یاد امام حسین (ع) در این ماه اشاره کرد و گفت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های دینی و ماه هدایت افکار عمومی نسبت به مکتب عاشوراست.

وی بر باشکوه برگزار کردن عزای سید الشهدا (ع) توسط هیئت های عزاداری تاکید کرد و اظهار داشت: از هیئت های عزاداری انتظار داریم عزای امام حسین (ع) را با منبر و سخنرانی برگزار کنند و اگر عزاداری هیئتی با منبر و سخنرانی همراه نباشد دچار نقص و کمبود می شود.

امر به معرف و نهی از منکر عنصر اصلی قیام امام حسین (ع) بود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه از مسائلی که باعث می شوند اثر عزاداری سید الشهدا (ع) کمرنگ شود باید خودداری کرد افزود: هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

آیت الله میرعمادی امر به معرف و نهی از منکر را عنصر اصلی قیام امام حسین (ع) خواند و تصریح کرد: این امام بزرگوار از روزی که قیام خود را آغاز کرد تا روزی که شهید شد امر به معرف و نهی از منکر را در سرلوحه کار خود قرار داد.

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن مقوله امر به معرف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: همچنان که امروز رهبر معظم انقلاب امر به معرف و نهی از منکر می کنند ما نیز باید از این شیوه پیروی کنیم.

آمریکا با مذاکره با ایران به دنبال فریب دادن دنیا و نفوذ در کشور است

خطیب جمعه خرم آباد آمریکا را یزید زمان و منکر اصلی در جهان دانست و گفت: آمریکا هیچ گاه دست از شیطنت برنمی دارد از اینرو مقام معظم رهبری فرمود مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد بلکه مضر است زیرا آمریکا با مذاکره با ایران به دنبال فریب دادن دنیا و نفوذ کردن در کشور است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه جنایات آمریکا در همه جهان وجود دارد اضافه کرد: آمریکا علت اصلی ناامنی در منطقه است بطوریکه از رژیم صهیونیستی علیه افغانستان و فلسطین حمایت کرده و از گروه تکفیری داعش نیز برای حمله به عراق و سوریه دفاع می کند.

وی ادامه داد: شاهد فروش نفت و ایجاد شبکه های ماهواره ای توسط داعش هستیم و حساب بانکی این گروه تکفیری پر شده است که همه این ها را آمریکا تامین کرده است.

فاجعه منا یک فاجعه اتفاقی نبود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آمریکا در فاجعه منا نیز دست دارد عنوان کرد: فاجعه منا یک فاجعه اتفاقی نبود آل سعود با هماهنگی و اطلاع آمریکا این کار را انجام داده است.

آیت الله میرعمادی افزود: هنگامیکه اسناد و مدارک این فاجعه جمع آوری و پخش شوند می فهمیم چه کسانی جنایاتی مرتکب شده و در جریان این ماجرا بودند.

وی سکوت رسانه های آمریکایی و غربی در رابطه با فاجعه منا را علامت در جریان بودن آمریکا نسبت به این ماجرا دانست و گفت: معلوم است رژیم آل سعود کدخدا را دید و مرتکب جنایت شد.

ضرورت برگزاری کنگره بین المللی فاجعه منا

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه برخی تصور می کنند اگر کدخدا را ببینند مشکلات کشور حل می شود اظهار داشت: این افراد بدانند با دیدن کدخدا مشکل کشور حل نمی شود بلکه مشکل کشور با اتکا به نفس، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی حل می شود.

آیت الله میرعمادی برضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت فاجعه منا تاکید کرد و بیان داشت: انتظار می رود کنگره بین المللی فاجعه منا نیز برگزار شود تا شاهدان عینی این فاجعه از کشورهای مختلف بیایند و بگویند چه اتفاقاتی در منا رخ داد تا در محل حرم امن الهی امنیت ایجاد شود.

وی حادثه منا را روز نکبت آل سعود دانست و افزود: از حضور مردم لرستان در مراسم تشییع پیکر جانباختگان منا و همدردی با خانواده های آن ها تقدیر و تشکر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد شهادت سردار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و بیان داشت: ایشان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که نقش عظیمی در جنگ تحمیلی داشت و در مبارزه با داعش نیز نقش کلیدی داشته است.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط