قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1147 دلار و 56 سنت رسید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: بازار طلا در واکنشی همراه با تاخیر به انتشار صورت مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا، امروز حدود یک درصد افزایش یافت. صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی آمریکا عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1147 دلار و 56 سنت رسید. روز پنجشنبه، قیمت طلا پس از انتشار صورت مذاکرات نشست فدرال رزرو به طور موقت افزایش یافت، اما به رغم کاهش ارزش دلار در پایان معاملات روزانه 0.6 درصد کاهش داشت.

صورت مذاکرات نشان داد که فدرال رزرو حتی قبل از اینکه آمارهای اقتصادی متعاقب این نشست، کاهش شدید میزان استخدام ها توسط کارفرمایان را نشان دهد، به شدت محتاط بوده است. اما اکثر سیاستگذاران فکر می کردند اولین افزایش نرخ بهره در یک دهه اخیر باید در طول سال جاری اتفاق بیافتد.

تحلیلگران موسسه اسکوتیا ماکوتا، با اشاره به نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نوشتند: «پس از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو که به وضوح نشان نمی داد که آیا فدرال رزرو در آستانه افزایش نرخ بهره در اواخر امسال قرار دارد یا خیر، قیمت طلا متلاطم بود.»

همزمان با مطرح شدن این نظر در بین سرمایه گذاران که فدرال رزرو اواخر امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ارزش سهام های آسیایی در روز جمعه افزایش یافت و دلار کاهش های خود را جبران کرد.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «به طور کلی فدرال رزرو  همچنان احتمال ریسک کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا و نرخ تورم را می دهد و تغییرات اخیر در آمار نرخ رشد اقتصاد جهانی و بازارهای مالی در حال تشدید این ریسک هاست.»

افزایش با تاخیر نرخ بهره در آمریکا می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود، هرچند ابهام در مورد زمان این افزایش  می تواند در کوتاه مدت بر قیمت فلز زرد تاثیر بگذارد.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط