70 میلی متر باران آغازی خوب برای سال آبی گلستان

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره كل هواشناسی گلستان گفت: طی سه روز گذشته در مناطق مختلف استان بین 15 تا 70 میلی متر باران باریده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مناطق مختلف استان گلستان در پی روزهای گرم اوایل مهر ، از عصر جمعه شاهد نزولات جوی مناسبی بود که این بارش ها روز گذشته کمتر شد و از شامگاه شنبه مجددا شدت گرفت و در برخی مناطق باعث آبگرفتگی معابر عمومی نیز شد.

محمود محمدقلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی این مدت شهر گرگان با 70 میلی متر بیشترین بارش و مناطق شمالی گلستان با 15 میلی متر کمترین باران را داشته است.

وی افزود: طی سه روز گذشته نواحی مرکزی و جنوبی گلستان بطور میانگین 40 میلی متر و نواحی شمال شرقی نیز تا 30 میلی متر بارش داشته اند.

محمدقلی پور اضافه کرد: این باران از نخستین بارش ها درسال آبی جدید (مهر ماه) است که سالی خوب و پر آب را نوید می دهد.

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی جوی هواشناسی گلستان همچنین از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا دوشنبه دراین استان خبر داد و گفت: براساس الگوهای پیش یابی با استقرار سامانه پایدار، بطور نسبی دمای هوا در این مدت در بیشتر مناطق گلستان تا هشت درجه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طی روزهای گذشته و با استقرار جو ناپایدار دمای هوا در برخی شهرهای استان از جمله اینچه برون و مراوه تپه تا 14 درجه کاهش یافت، ضمن اینکه در این مدت گنبدکاووس و کلاله با 27 درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای استان بودند.

هوای گرگان مرکز استان هم اینک ابری و دما 18 درجه سانتی گراد است، همچنین براساس اعلام ایستگاه های هواشناسی هوای دیگر مناطق گلستان نیز در صبح یکشنبه بین 15 تا 18 درجه سانتی گراد می باشد.

استان گلستان که از قطب های مهم کشاورزی کشور بشمار می رود طی سال های اخیر با مشکل خشکسالی مواجه شده است و بارش های چند روز اخیر و در آستانه آغاز کشت های پاییزه نوید بخش کاهش مشکلات در بحث تامین آب استان در بخش های خانگی و کشاورزی است.

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط