نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره فلسطین

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان كشورهای عضو این اتحادیه با هدف بررسی تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب در ابتدای این نشست که هدف آن بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها است، گفت: اسرائیل به اجرای طرح‌های خود جهت تغییر وضعیت کنونی در قدس برای تقسیم و یهودی سازی آن ادامه می‌دهد و این کار را از طریق حمله وحشیانه و بی‌سابقه انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل کند و تدابیر کارآمدی و فوری را اتخاذ کند تا به اقدامات اسرائیل به شکل کامل پایان دهد و مردم فلسطین بتوانند کاملا به حقوق خود دست یابند.

العربی با اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین عنوان داشت: اسرائیل در حق فلسطینی‌ها دست به تروریسم دولتی می‌زند لذا حمایت بین المللی از فلسطینی‌ها ضروری است.

در همین حال، بشیر الخصاونه، نماینده اردن در اتحادیه عرب اظهار کرد: تجاوزهای اخیر اسرائیل بسیار خطرناک است، این تشدید خشونت‌ها محکوم شده و خطرناک است و هشداری است بر این که اوضاع وخیم‌تر خواهد شد به نحوی که ما را در مقابل جنگ دینی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: صلح فراگیر اسرائیل و اعراب بدون تحقق صلح فلسطین و اسرائیل محقق نخواهد شد و تلاش‌های ما برای به شکست کشاندن تروریسم بدون تحقق صلح فلسطین و اسرائیل به نتیجه نخواهد رسید. ما به برخورد با این هتک‌حرمت‌ها ادامه خواهیم داد.

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط