حسینیان: اولویت دولت پر كردن راكتور اراك است نه آزادی معلمان

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از ضعف دستگاه دیپلماسی در برخورد با امارات به‌دلیل بازداشت شهروندان ایرانی گفت: دولت همه توان خود را گذاشته كه هرچه زودتر اجرای برجام آغاز شود و فعلا اولویت‌شان پر كردن راكتور اراك است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ‌با اشاره به دیپلماسی ضعیف دولت در برخورد با موضوع شهروندان بازداشت شده ایرانی توسط امارات اظهار داشت: واقع امر این است که وقتی ما در مقابل دشمن ضعف نشان می‌دهیم حتی کشوری هم مثل امارات برای ما خط و نشان می کشد و درصدد تحقیر ملت ایران برمی‌آید.
حسینیان ادامه داد: بهانه آنها این است که مدت اقامت این افراد تمام شده و ویزا نگرفته‌اند، برای برخورد با این مسئله می‌توانستند این معلمان را به فرودگاه آورده و به ایران دیپورت کنند اما اینکه آنها را بازداشت کرده و حتی قرار وثیقه را نیز نمی‌پذیرند معلوم است که قصد توهین و تحقیر ملت ایران را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وقتی دولتمردان ایران در مقابل کدخدا آنطور کرنش نشان می‌دهند نه تنها مشکل مردم ایران حل نمی‌شود بلکه پاسپورت ایرانی هم دیگر محترم نیست گفت: در این وضعیت قدرت‌های مخالف جمهوری اسلامی نیز رابطه حسنه را زیر پا گذاشته و بی‌حیایی و پررویی را به جایی می‌رسانند که شهروندان ایرانی را بازداشت می‌کنند و دولت نیز در این زمینه تنها مماشات می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت همه توان خود را گذاشته که هرچه زودتر اجرای برجام آغاز شود و در حال حاضر اولویت آنها، پر کردن راکتور اراک است تا آزادی شهروندان توسط دولتی که گستاخانه مقابل ایران ایستاده است، از این رو این موضوع نشان دهنده ضعف و سستی دستگاه دیپلماسی ما است.

۱۳۹۴/۷/۲۴

اخبار مرتبط