واكنش نماینده ولی فقیه به سفر استرو

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به شیراز به‌عنوان گردشگری در تاسوعای حسینی گفت: این همان خطر نفوذی است كه رهبری معظم نسبت به آن بارها هشدار داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اعتراض به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به شهر مقدس شیراز با عنوان گردشگری، اظهار داشت: چرا این فرد در تاسوعای حسینی گردشگری خود به شیراز را قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟

وی بابیان اینکه فراموش کردن دشمنی‌های ۷۰ ساله آمریکا و ۲۰۰ ساله انگلیس به ملت مسلمان ایران ممکن نیست تصریح کرد: مادامی‌که ملت از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دفاع و مراقبت می‌کند آمریکا و استکبار دست از دشمنی‌های خود با ما برنمی‌دارند.

امام‌جمعه شیراز با تشکر از هیئت‌های عزاداری به‌ویژه جوانان در ایام سوگواری سالار شهیدان خاطرنشان کرد: شرایط حاکم برجهان و منطقه که مبتنی بر سیاست زور و زر و تزویر است ضرورت بازشناخت قیام امام حسین (ع) را گوشزد می‌کند.

ایمانی اضافه کرد: در شرایطی که چهره‌های زشت را زیبا معرفی می‌کنند و انسان‌های مؤمن و خادم را خائن نشان داده و خائنان را خادم جلوه می‌دهند، بازپرداخت قیام عاشورا توسط نخبگان جامعه و تطبیق آن با زمان فعلی، ازجمله ضروریات است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بابیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره دو جریان در کشور ما در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: جریان اول که اکثریت جامعه با آن همراه بوده و هستند، تابلوهایی مانند پشتوانه هم‌سویی با رهبری، غیرت عاشورایی، مجاهدت در راه ارزش‌های اللهی، ایثار و ازخودگذشتگی، حمایت از مستضعفان و مقابله با نظام استکباری و سلطه را بر پیشانی خود دارد.

وی جریان دوم و متقابل را با نشانه‌هایی از قبیل انفعال‌پذیری در برابر فرهنگ غرب، تسامح و تساهل، پذیرش کدخدایی آمریکا این شیطان بزرگ، تکثر در قرائت دین، تقابل با اصول مکتب اسلام، امام و رهبری به‌ویژه ولایت‌فقیه، توهم دانستن دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی با ملت رشید ایران برشمرد.

۱۳۹۴/۸/۱

اخبار مرتبط