اخطاریه شماره ۳۹ سازمان هواشناسی

دمای هوا امشب در استانهای غرب كشور، در مركز از اواخر شنبه و در شمال شرق از اواخر یكشنبه افت قابل توجه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود.

به گزارش نما ، با توجه به آخرین نقشه های و داده های شرایط حاضر جو، بارش باران در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، شمال و مرکز کشور ادامه دارد که شدت بارش باران از استانهای ایلام، لرستان و خوزستان گزارش شده است. بررسی الگوهای پیش یابی جو نشان می دهد که امروز این شرایط در نیمه غربی کشور ادامه یافته و بتدریج از اواخر وقت بارش در مناطق غربی کشور قطع خواهد شد. از طرفی پرفشار سطح زمین در نوار شمالی کشور و عبور تدریجی ناوه موج تراز میانی جو طی روزهای شنبه و یکشنبه، انتظار تشدید بارش در استانهای گیلان و غرب مازندران وجود دارد. با کاهش ابرناکی از غرب دمای هوا امشب در استانهای غرب کشور، در مرکز از اواخر شنبه و در شمال شرق از اواخر یکشنبه افت قابل توجه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود. براین اساس با توجه به پیش بینی شرایط جوی در برخی استانها به شرح زیر پیش بینی می شود:


۱. جمعه ۹۴/۰۸/۰۸ ، استانهای لرستان، ایلام، شمال خوزستان، جنوب کرمانشاه، غرب چهارمحال و بختیاری و مرکزی بارش باران و گاهی با رگبار و رعدوبرق که در برخی نقاط احتمال آبگرفتگی یا بروز سیلاب وجود دارد که در ایلام و کرمانشاه از اواخر امروز به تدریج با کاهش ابرناکی خواهد بود.
۲. روز شنبه ۹۴/۰۸/۰۹، استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخشهای جنوبی و غربی چهارمحال و بختیاری ، بارش باران و گاهی با رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط احتمال آبگرفتگی یا بروز سیلاب وجود دارد.
۳. استانهای گیلان و غرب مازندران آسمانی ابری و بارانی از اواخر شنبه تا یکشنبه با احتمال آبگرفتگی در برخی نقاط وجود دارد و در این مدت وزش باد شدید و دریای خزر مواج پیش بینی می شود. همچنین از شنبه تا دوشنبه ارتفاعات البرز از شمال غرب تا مناطق مرکزی آن و جاده های کوهستانی البرز با مه غلیظ با و شرایط لغزنده به سبب بارش برف پیش بینی می شود.
بنابراین توصیه می شود که با توجه به انتظار رخداد شرایط مخرب جوی در مناطق یاد شده تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی بکارگرفته شود.

۱۳۹۴/۸/۸

اخبار مرتبط