جزئیات نشست سه نفره كاخ"السلام" بغداد

منابع عراقی از برگزاری نشست رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق و بررسی مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی خبر دادند.

به گزارش نما ، الفرات از برگزاری نشست سران عراق در کاخ السلام بغداد با محوریت پرونده اصلاحی و تحولات امنیتی خبر داد که طی آن سه مقام ارشد عراق بر اهمیت اتخاذ گام‌های ریاضتی برنامه‌ریزی شده تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، شامگاه پنجشنبه هفتم آبان، کاخ السلام بغداد شاهد برگزاری نشستی مهم بود که با حضور فوادمعصوم رئیس جمهور، حیدرالعبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، در نشست شب گذشته، اوضاع امنیتی، اقتصادی و پرونده اصلاح و همچنین راه‌های حل مشکلات و چالش‌های اساسی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است شرکت کنندگان در این نشست، از پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح بر ضد گروه تروریستی داعش و آزادسازی کامل شهرستان بیجی، منطقه جبل مکحول و مناطقی در الانبار و کرکوک و اراده نظامی ارتش، دستگاه‌های امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی، عشایر و پیشمرگه تمجید کردند.

این بیانیه آورده است: سران عراق بر ضرورت ادامه تلاش برای فراهم کردن فضاها و نیازهای بازگشت آوارگان به مناطق سکونت اصلی‌شان از جمله آشتی اجتماعی و ملی تاکید کردند.

معصوم، الجبوری و العبادی همچنین درباره بازگشت ثبات به سوریه پس از نابودی داعش ابراز امیدواری و تاکید کردند عراق نقش موثری در تحقق این ثبات در چارچوب تلاش‌های بین المللی خواهد داشت.

سران عراق همچنین اوضاع مالی و اقتصادی کشور را بررسی کرده و بر ضرورت اتخاذ اقدامات ریاضتی هدفمند در کنار گام‌های دیگر برای خارج کردن عراق از بحران مالی موجود تاکید کردند.

۱۳۹۴/۸/۸

اخبار مرتبط