شبكه تلویزیونی با مدیریت زنان نقاب پوش

عکس خبري -شبکه تلويزيوني با مديريت زنان نقاب پوش

شبكه تلویزیونی در مصر راه‌اندازی شد كه مدیریت آن صرفا با زنان محجبه و نقاب پوش است.


به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: از زمان سقوط حسنی مبارک در مصر، اسلامگراها قدرت بیشتری یافته‌اند. ظاهرا اکنون زمان مناسبی است تا زنان محجبه و نقاب پوش روی پای خود بایستند چراکه در طول دوران مبارک آنها برای یافتن شغل با دشواری روبرو بودند. حسنی مبارک حضور زنان محجبه و نقاب پوش در صفحه تلویزیون را منع کرده بود.

آبیر شاهین، یکی از زنان فارغ التحصیل از دانشگاه آمریکایی‌ها در قاهره که به خاطر مخالفت کارفرمایان با پوشش او، برای یافتن شغل تلاش‌ کرده است، به رویترز گفت: گفته می‌شود به خاطر زبان بدن، شبکه تلویزیونی زنان محجبه رونق نمی‌گیرد اما آهنگ صدای ما می‌تواند احساسات و واکنش‌های ما را نشان دهد.

به گفته ابو اسلام احمد عبدالله،‌ مالک این شبکه تلویزیونی،‌ هدف از چنین پروژه‌ای، فراهم کردن امکان برای زنان محجبه است تا بتوانند بدون تبعیض فعالیت کنند.

وی افزود: زنان محجبه برای کار در شبکه‌های تلویزیونی درخواست می‌دادند اما شغلی پیدا نمی‌کردند. چرا زنان محجبه باید در چنین محیطی قربانی تبعیض باشند؟ به همین علت تصمیم گرفتم شبکه‌ای راه‌اندازی و شرایط را برای آنها فراهم کنم به امید اینکه دیگران نیز از من در این زمینه دنباله‌روی کنند.

طبق این گزارش، برنامه‌های این شبکه تلویزیونی جدید که عنوان آن «ماریا» است و قرار است از روز اول ماه رمضان پخش شود.

۱۳۹۱/۴/۳۱

اخبار مرتبط