خط قرمز ایران در برابر داعش از زبان وزیر كشور

وزیر كشور خطاب به گروه‌های تكفیری - صهیونیستی فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام كرده‌ایم كه خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ كیلومتری مرزهای ما است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در سخنان خود که در جمع مردم شهرستان طبس ابراز شد با اشاره به یوم الله۱۳ آبان گفت: ایران از تمامی آزمایشات سخت همواره سربلند خارج شده است، امروزه به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی، رشادت‌های شهدای عزیز و نیز هوشیاری و صبوری ملت عزیز ایران، ایران تنظیم کننده تحولات در منطقه و کشوری مهم و تاثیرگذار در حل مناقشات سیاسی منطقه و دنیا است.

وی به برگزاری اجلاس حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای دنیاچاره‌ای ندارند جز اینکه از ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار و مهم در منطقه برای حل مناقشه سیاسی در کشور سوریه دعوت کنند.

وزیر کشور داعش و سایر گروه‌های صهیونیستی - تکفیری را زائیده تفکرات آمریکا واسرائیل برشمرد و خاطرنشان کرد: اینکه امروز گروهک تروریستی همچون داعش آنقدر قدرتمند است که می‌تواند با دولت‌هایی که صاحب ارتش و نیروی مسلح رسمی هستند وارد جنگ شود گواه این واقعیت است که از عقبه‌ای قدرتمند برخوردار بوده و پشتیبانی می‌شود.

رحمانی‌فضلی هدف از فعالیت این گروه‌های تروریستی را خدشه‌دار کردن چهره اسلام واقعی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی همه این فعالیت‌ها خشکاندن چشمه اسلام ناب محمدی است که در ایران اسلامی در حال جوشیدن است و این امر موجب ایجاد موج بیداری اسلامی در سایر کشورهای دنیا شده است.

وی با بیان اینکه در کنار آمریکا و استکبار جهانی برخی کشورهای منطقه‌ای نیز به عنوان اذناب آنها که حتی یک بار هم انتخابات برگزار نکرده‌اند داعیه دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند، گفت: اگر کمک مستشاری و کمک‌های فکری و سیاسی ایران نبود امروز سرنوشت عراق طور دیگری رقم می‌خورد.

وزیر کشور خطاب به گروه‌های تکفیری - صهیونیستی فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ کیلومتری مرزهای ما است.

وی با بیان اینکه ایران امروز لنگر ثبات و توزان در تحولات منطقه است، گفت: امروز نیز دشمن دست از دشمنی نکشیده و قصد دارد به طرق مختلف ضمن ایجاد تفرق در کشور به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

۱۳۹۴/۸/۱۴

اخبار مرتبط