شكایت فدراسیون فوتبال ایران از گوام

فدراسیون فوتبال كشورمان به علت كارشكنی گوام، از این كشور به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شكایت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران قرار است از هفته هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در بیست و ششم این ماه به مصاف تیم ملی گوام برود.

گوام از کشورهای زیر سلطه آمریکاست و همین موضوع سبب شده است، سفر اتباع این دو کشور به کشورهای یکدیگر به علت نبود سفارتخانه آمریکا در ایران و بالعکس، با مشکلاتی مواجه شود.

بر همین اساس پس از اینکه گوامی ها برای سفر به ایران به دلایل سیاسی دچار مشکلاتی برای دریافت ویزا شدند، در نهایت کار به شکایت از فیفا کشیده شد، سرانجام مشکل کاروان این کشور برای سفر به ایران برطرف شد و گوام برای بازی رفت مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 از طریق سفارت ایران در پکن اقدامات لازم را انجام داد و سپس راهی ایران شد و در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران 6 بر صفر شکست خورد.

از سوی دیگر بازیکنان کشورمان پس از برگزاری دیدار با هند راهی امارات شده تا از سفارت آمریکا در این کشور برای دریافت ویزای گوام اقدام کنند که البته تا امروز فقط برای برخی بازیکنان روادید صادر شده است و گفته می شود روادید حدود 70 درصد لژیونرها صادر نشده تا در زمان حدود 10 روز تا دیدار دو تیم، سفر این تعداد از بازیکنان برای سفر به گوام در هاله ای از ابهام باشد.

همچنین گوام به دلایل سیاسی در نهایت از فرود پرواز چارتر تیم ملی ایران به این کشور خودداری کرد تا مجموعه این کارشکنی ها سبب شود، مسئولان فدراسیون ایران دست به مقابله به مثل زده و برای حل مشکلات خود و این کارشکنی ها نامه شکایت خود را از گوام به فدراسیون جهانی فوتبال تنظیم و ارسال کنند.

۱۳۹۴/۸/۱۵

اخبار مرتبط