دولت به جای حمله به رسانه‌ها بستر فعالیت كارآمدشان را فراهم كند

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت به جای متهم كردن رسانه‌ها به نقادی و اقدامات شفاف‌گونه، بهتر است بستری فراهم كند تا كارآمدی رسانه‌ها بیش از گذشته در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی مشخص شود.

به گزارش نما؛ منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: اظهارات رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات در باب رسانه‌ها، حرف‌های تأمل‌برانگیزی بود در حالی که باید همه تلاش کنیم تا رسانه‌ها در یک فضای مناسب به دور از تهدید، فشار و تطمیع با عقلانیت و به دور از احساسات به شکل مناسب و شایسته فعالیت کرده و زمینه حرکت مثبت و سازنده را در آگاه‌سازی جامعه فراهم کنند.

وی تصریح کرد: اینکه دولت بخواهد دور خود حصاری کشیده و تنها با حمایت از رسانه‌های همسو، رسانه‌های رقیب منتقد را به عناوین و القاب مختلف متهم کند، منطقی به نظر نمی‌رسد و ضروری است چنین حرکت‌هایی با واکنش‌های تندتری نیز روبه‌رو شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از مسئولان امر برگزاری نمایشگاه که زمینه‌ای را برای حضور رسانه‌های نقاد، دلسوز و تلاشگر فراهم نکرده و سعی کردند در یک فضای به‌به‌گویی از عملکردشان اقداماتی را انجام دهند، گفت: اصلاً چنین اقداماتی شایسته و در شأن دولت با عنوان تدبیر و امید نیست و بهتر است با تحول‌پذیری و حرکت مناسب‌تر اقدامی انجام شود تا زمینه رشد و بالندگی‌ها و حرکت مطلوب‌تر رسانه‌ای به ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و دقیق‌تر فراهم آید.

بیکاری 70 هزار جوان جویای کار و تحصیلکرده برازنده اردبیل نیست

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون حدود 70 هزار جوان تحصیل‌کرده، معادل هفت لشکر در استان اردبیل بیکار داریم که خود به عنوان یک تهدید جدی بشمار می‌رود.

حقیقت‌پور با گلایه شدید از تحقق نیافتن قول‌ها و وعده‌های رئیس جمهور در سفر به استان اردبیل افزود: دولت یازدهم در باب عدالت و توسعه حرف‌های زیادی زده و ما هم انتظار داشتیم حداقل‌های این مباحث در استان اردبیل عملیاتی شود اما متأسفانه در این مدت اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی با ابراز تأسف از فقر اردبیل در زمینه زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری بیان کرد: امروز 80 درصد کارخانجات استان تعطیل شده و نه تنها مشکلات تولید مرتفع نشده بلکه به دلیل فقدان حمایت‌های لازم، فضای کسب و کار مسیر رشد منفی را طی می‌کند با اینکه منشأ بخشی از مشکلات موجود متوجه دولت‌های گذشته نیز بوده است.

حقیقت‌پور در بیان شرایط بحرانی اقتصاد استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون حدود 70 هزار جوان تحصیلکرده، معادل هفت لشکر در استان اردبیل بیکار داریم که خود به عنوان یک تهدید جدی بشمار می‌رود.

ارنامه دو ساله استاندار اردبیل رضایت‌بخش نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به مشکلات عدیده در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد کشاورزی در استان به رغم وعده‌ها، نه تنها بهبود نیافته بلکه رو به نابودی است، متاسفانه به دلیل فقدان سیاست‌های تنظیم بازار محصول استراتژیکی اردبیل که سیب‌زمینی است کیلویی 400 تومان هم خریدار ندارد و تاکنون برای 350 روستا مبلغ یک میلیارد تومان بودجه آبرسانی روستایی و طرح هادی اختصاص داده‌اند!

وی با اشاره به سهم 1.5 درصدی استان از جمعیت کل و سهم نیم درصدی از صنعت کشور گفت: ما خواهان این هستیم که به نسبت جمعیت، سهم ما از زیرساخت‌های توسعه نیز فراهم شود اینکه پروژه‌ای همچون راه آهن اردبیل از زمان دولت‌های قبل به رغم وعده‌ها، سرانجامی نیافته برای همه ما تأسف‌بار است.

حقیقت‌پور درباره کارنامه دو ساله استاندار کنونی استان نیز افزود: توقع من از خدابخش بیش از این بود، شاهد اثربخشی آنچنانی از تلاش‌های وی نیستم اکنون دیگر موانع تحریم برطرف شده و باید برای توسعه این استان تصمیم مدیریتی، بگیریم.

۱۳۹۴/۸/۱۹

اخبار مرتبط