اقتصاد مقاومتی اولویت اول اردوهای جهادی است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینكه روستا‌های خراسان رضوی در حوزه تولید و اقتصاد دارای مشكلاتی هستند بیان داشت: اقتصادمقاومتی اولویت اول اردوهای جهادی است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو ، هادی با ادب امروز در اولین جشنواره برترین‌های جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در مشهد ضمن تاکید بر نگاه عمیق به جامعه روستایی و مشکلات آنان بیان داشت: طی شناسایی های صورت گرفته اکثر روستا‌های خراسان رضوی در حوزه تولید و اقتصاد دارای مشکلاتی هستند بنابراین اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی روستائیان در حوزه تولید یکی از اولویت‌های اردوهای جهادی است.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر ما نتوانیم در این حوزه خوب عمل کنیم شاهد مهاجرت روستائیان به شهر و مشغول شدن انان به شغل‌های کاذب خواهیم بود.

باادب حاشیه نشینی شهر مشهد را یکی از عمده ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: اکثر جمعیت حاشیه نشینان روستائیان هستند که برای کسب و کار از روستا به شهر مهاجرت کرده اند بنابراین اگر مشکل کار روستائیان حل شود تا حد زیادی جمعیت حاشیه نشینی نیز کاهش پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی عمدتا روستائیان ما به کارهای اقتصادی سنتی از جمله کشاورزی و دامداری آن هم به شکل قدیمی مشغول هستند و از انجا که استان خراسان رضوی به لحاظ جغرافیایی در کمربندی خشکسالی قرار دارد بنابراین کشاورزی سنتی منسوخ و دچار شکست شده است بنابراین روستائیان بیکار شده و به شغل‌های کاذب در شهر روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ خانواده در روستاهای محروم استان از توانمندسازی اقتصادی برخوردار شدند افزود: این اقدام بزرگ از طریق همین اردوهای جهادی بسیج دانشجویی صورت گرفت و به جرات می‌توان گفت که غیر از دانشجوی بسیجی با داشتن روحیه جهادی که دارای تخصص و همچنین دغدغه است قشر دیگری وجود ندارد که در این زمینه با جدیت تمام کار کند.

باادب بازار را یکی از دغدغه‌های عرصه‌ تولید دانست و افزود: ما در کنار پژوهشکده اقتصاد مقاومتی، پژوهشکده بازار یابی را نیز ایجاد کردیم بطوریکه امروز با بازارهای خارج از کشور از جمله عراق برای صادرات محصولات قرارداد بسته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در طی یکسال گذشته هر محصولی که تولید شده است روی دست روستاییان نمانده وهمه آن‌‌ها به فروش رسیده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از روستائیان اذعان کردند که ما حاضر هستیم پول رایانه را از ما بگیرند ولی بجای آن برای ما ایجاد اشتغال کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اردوهای جهادی و با توجه به مطالبات جهادگران متاسفانه استانداری هیچ جلسه‌ای طی یک سال گذشته در این خصوص برگزار نکرده است.

باادب با اشاره به اینکه امسال تسهیلات اقتصادمقاومتی نسبت به سال‌های گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است گفت: ولی باز هم این مقدار متناسب با نیاز استان نبوده است.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که اقتصاد مقاومتی متکی به وام نباشد چرا که ممکن است روستائیان با دادن قسط وام خود دچار مشکل شود و با وارد شدن به گردش مالی متضرر شود بنابراین بهترین راه تحقق این مهم ارتباط با خیرین است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگاه ما در اقتصاد مقاومتی کلان است افزود: ما تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضا کرده ایم تا افرادیکه در روستا تحصلات دارند با دادن آموزش از طریق این سازمان مدرکی به آنان اعطا شود تا در زمینه تخصص خود بتوانند مشغول به کار شوند.

وی به آسیب شناسی اردوهای جهادی پرداخت و اظهار داشت: یکی از این آسیب‌ها هدفگذاری مجهول گروه‌های جهادی است ولی برای رفع این مشکل ستادی در سازمان بسیج دانشجویی استان تشکیل شده است که این مهم را رصد می‌کند تا اردوها تک بعدی کار نکنند و در اجرای فعالیت‌های خود هم پوشانی داشته باشند.

۱۳۹۴/۸/۲۲

اخبار مرتبط