تجارت آنلاین مغز انسان!

دیوید چارلز در 6 مورد از جمله سرقت مغز و دیگر بافت‌های انسانی درون موزه و فروش آنلاین آن‌ها، به یك سال حبس خانگی و دو سال آزادی مشروط محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، روز چهارشنبه دادگاه ایالتی ماریون، جوانی 23 ساله را به خاطر ورود غیرقانونی به موزه‌ی تاریخ پزشکی ایندیاناپولیس، سرقت مغز و دیگر بافت‌های انسانی درون موزه و فروش آنلاین آن‌ها در اینترنت گناهکار اعلام کرد. به گفته‌ی آنتونی دیر سخنگوی دادستانی شهر ایندیاناپولیس، دیوید چارلز در 6 مورد ازجمله دزدی و جمع‌آوری اموال مسروقه گناهکار و به یک سال حبس خانگی و دو سال آزادی مشروط محکوم شد.

طبق اسناد دادگاه، پس‌ازآنکه در دسامبر 2013 مردی از اهالی سن دیگو از طریق وب‌سایت eBay شش ظرف حاوی مغز انسان را به قیمت 600 دلار از چارلز خریداری کرد و با جست‌وجو در اینترنت و تطابق مشخصات آن‌ها با اشیا به سرقت رفته از موزه به دزدی بودنشان پی برد، پلیس را در جریان ماجرا قرارداد. ازآنجایی‌که چارلز اثرانگشت خونی‌اش را روی کاغذی در موزه گذاشته بود، پلیس نیز به‌راحتی وی را شناسایی و موفق شد 80 بطری حاوی بافت انسانی را کشف کند.

لازم به ذکر است ساختمان این موزه در سال 1848 به‌عنوان تیمارستان تاسیس شده بود و بعدها به همراه یک اتاق تشریح و موزه‌ی کالبدشناسی حاوی اندام‌های انسانی که اکثراً مغز انسان بودند، به موزه تاریخ پزشکی تبدیل شد.

۱۳۹۴/۹/۵

اخبار مرتبط