انتخاب بحث برانگیز كمیته داوران فوتبال

انتخاب های عجیب و چینش های بدسلیقه در كمیته داوران تمامی ندارد و جدیدترین نمونه های آنها در معرفی داوران هفته سیزدهم لیگ برتر دیده می شود.

به گزارش نما ، اسامی داوران هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی روز گذشته اعلام شد که نام محمدرضا اکبریان برای قضاوت مسابقه پرسپولیس و نفت تهران و علیرضا فغانی برای بازی استقلال و سایپا اعلام شده است.

نکته جالب این است که هردوی این داوران سابقه محرومیت در فصل جاری به دلیل اشتباهات در مسابقات استقلال و پرسپولیس را داشته اند و با چند جلسه محرومیت روبرو شده اند.

محمدرضا اکبریان در مسابقه استقلال تهران برابر استقلال اهواز یک بازیکن استقلال اهواز را به اشتباه اخراج کرد و گل دوم استقلال را در شرایطی پذیرفت که عمران زاده روی دروازه بان حریف خطا کرده بود و اکبریان به خاطر همین مسابقه چند جلسه محروم شد.

هردوی این مسابقات و اشتباهات رخ داده توسط این دو داور در یک هفته یعنی هفته چهارم لیگ برتر اتفاق افتاده و در همان هفته بود که علیرضا فغانی فستیوال اشتباهات داوری بازی پرسپولیس و ذوب آهن را به راه انداخت و با چند اشتباه در روز شکست سرخپوشان ۴ هفته محروم شد و در هفته سیزدهم به عنوان داور بازی استقلال انتخاب شده است تا او و اکبریان بار دیگر در فاصله چند هفته بازی های استقلال و پرسپولیس را مشترکا تصاحب کنند.

شاید تمام این ها پیش داوری باشد و دوشنبه در روز برگزاری بازی های مهم هفته سیزدهم اشتباه خاصی رخ ندهد، اما در هر صورت نمی توان روی سریال بی سلیقگی های پایان ناپذیر کمیته داوران در چینش ها چشم بست، به واقع باید از مسئولان پرسید چه اصراری است که خودتان زمینه ایجاد جار و جنجال را فراهم کنید بعد با تبعات آن دست به گریبان شوید؟!

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط