8 و2 درصد از جمعیت كشور سالمندان هستند

رئیس سازمان بهزیستی كشور در سفر به شهرستان خوی از روند ساخت بزرگترین مر كزخیریه نگهداری سالمندان شمالغرب كشور بازدید واز خیران احداث این طرح تجلیل كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای انوشیروان محسنی این مرکز را یکی از مراکز استاندارد کشور برای نگهداری سالمندان دانست و گفت : خیران در احداث این طرح گام مهمی در حمایت از جمعیت سالمند کرده اند که هم اکنون یکی از دغدغه های اجتماعی کشر محسوب میشود.

وی افزود: در حال حاضر هشت و دو دهم درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل میدهند که برای حمایت از این قشر نیاز به اجرای طرحها و ساخت مراکزی همچون این مرکز بسیار ضروری به نظر میرسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشورتصریح کرد : برای تکمیل عملیات ساخت این مرکز 700 میلیون ریال و تجهیز آن به ارزش 2 میلیارد ریال از سوی بهزیستی کمک میشود.

این مرکز در 2 هزارو500 متر مربع زیر بنا به همت خیران احداث میشود که ظرفیت نگهداری شبانه روزی 80 نفر سالمند را در مرحله اول دارد.

آقای محنسی در سفر به شهرستان خوی همچنین از مرکز خیریه عین الحیات یادگار شهید حاجی قلیزاده دادستان فقید خوی نیز بازدید وبرای جبران کاستی و نیازهای آن قول مساعد داد.

وی در نشست بررسی مشکلات کارکنان بهزیستی خوی هم گفت : پیشگیری ، اجباری کردن آزمایشهای ژنتیکی قبل ازدواج،استاندارد سازی خدمات و برون سپاری برخی خدمات از برنامه های اولویت دار بهزیستی است.

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط