موافقت پارلمان انگلیس با حمله هوایی علیه داعش در سوریه

پارلمان انگلیس مجوز مشاركت این كشور در حملات هوایی علیه داعش در سوریه را داد و برخی از رسانه‌ها نیز از آغاز حملات هوایی انگلیس در سوریه خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پارلمان انگلستان با 397 رأی موافق و 223 رأی مخالف مجوز مشارکت این کشور در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه را داد.

صدور این مجوز بعد از مباحثاتی بین نمایندگان در پارلمان که حدود 10 ساعت به طول انجامید صورت گرفت.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت که نمایندگان تصمیم صحیحی برای برقراری امنیت بیشتر در این کشور گرفتند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم از این تصمیم پارلمان انگلیس استقبال کرد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت که هواپیماهای انگلیسی خیلی سریع و چه بسا روز پنج‌شنبه در حملات علیه داعش در سوریه شرکت خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس که پیش از صدور این مجوز با توضیح استراتژی و برنامه‌های خود برای اقدام نظامی علیه داعش گفت: فرستادن نیروی زمینی به سوریه جز استراتژی انگلیس در مبارزه با داعش نخواهد بود.

همزمان با اعلام نتیجه این رأی گیری، شهروندان انگلیسی خشمگین در مقابل مقر پارلمان انگلیس تظاهرات کردند.

رای‌گیری پارلمان انگلیس، در حالی روز گذشه برگزار شد که دولت کامرون در سال 2013 در متقاعد کردن نمایندگان پارلمان به ویژه نمایندگان حزب رقیب «کارگر»، برای اقدام نظامی علیه سوریه ناکام ماند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس حزب اصلی مخالف دولت، مخالفت أکید خود را با هرگونه اقدام نظامی اعلام کرده و گفته است «بدون شک تهدید داعش وجود دارد، ولی پرسش اصلی باید آن باشد که آیا گسترش بمباران از عراق به سوریه می‌تواند سطح تهدید این گروه را کاهش یا افزایش دهد.»

جنگنده های انگلیسی حمله هوایی در سوریه را آغاز کردند

خبرنگار اسکای نیوز در لندن گزارش داد که دو جنگنده تورنادو انگلیس بامداد پنج‌شنبه از یک پایگاه نظامی انگلیس در قبرس برای حمله به مواضع داعش در سوریه از زمین برخاستند.

وی افزود که این جنگنده‌های انگلیسی ساعتی بعد از صدور مجوز حمله هوایی علیه داعش در پارلمان این کشور، حملات خود را آغاز کردند.

۱۳۹۴/۹/۱۲

اخبار مرتبط