تلاش نماینده آمریكا برای ممانعت از تامین بودجه آژانس درباره ایران

نماینده آمریكایی در تلاش برای جلوگیری از تامین بودجه مورد نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور اجرای اقدامات خود درباره ایران است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، قانونگذار آمریکایی جمهوریخواه در تلاش برای جلوگیری از تامین بودجه مورد نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای اقدامات خود در ارتباط با ایران است.

ریان زینک Ryan Zinke قصد دارد این هفته لایحه ای را ارائه کند که براساس آن اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی از دسترسی قانونگذاران به موافقتنامه های جانبی مخفی که با ایران امضا شده است، جلوگیری کند، از تامین بودجه مورد نیاز آژانس جلوگیری خواهد شد.

هیل اضافه کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی، که مسئولیت نظارت بر اجرای موافقتنامه هسته ای اوایل امسال ایران و گروه پنج به اضافه یک ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان )‌ را به عهده دارد، به آمریکا اعلام کرده است برای این کار سالانه 10 میلیون و 600 هزار دلار بودجه اضافی نیاز دارد.

با توجه به اینکه آمریکا متعهد به تامین 25 درصد از بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی است، کنگره آمریکا باید این بودجه را تصویب کند.

افشای موافقتنامه های جانبی که آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران امضا کرده است، باعث عصبانیت جمهوریخواهان در کنگره آمریکا شد که تابستان امسال بدست آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۴/۹/۱۲

اخبار مرتبط