داعش در افغانستان شبكه رادیویی راه انداخت

منابع افغان گفتند كه گروه تروریستی داعش یك شبكه رادیویی را در استان ننگرهار راه اندازی كرده و از طریق آن، جوانان را به جنگ فرامی خواند و نیات خود را در پوشش فتوا برای مردم پخش می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، برخی ازمقام های محلی استان ننگرهار گفتند که شبکه رادیویی گروه تروریستی والحادی داعش که«صدای خلافت» خوانده شده، در تمامی شهرستان های استان ننگرها از جمله «جلال آباد» مرکز این استان شنیده می شود.

به گفته این مقام ها، هنوز مشخص نیست که این شبکه رادیویی از کجا پخش می شود و مرکز پخش آن نامعلوم است.

برخی از نقاط استان ننگرهار در شرق افغانستان، یکی از مراکز اصلی فعالیت های داعش است.
آگاهان می گویند در صورت مانع نشدن از پخش اخبار و برنامه های این رادیو، جوانان این استان در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.

ژنرال «جان کمپل» فرمانده آمریکایی نظامیان ناتو در افغانستان امروز اعلام کرد که عناصر خارجی داعش از عراق و سوریه در حال پیوستن به هواداران این گروه در افغانستان هستند و می خواهند ننگرهار را به مرکز منطقه ای خود تبدیل کنند.

وی گفت نشانه هایی وجود دارد که هواداران «داعش» در افغانستان قصد دارند ارتباط خود را با رهبری این گروه در سوریه و عراق، تحکیم بخشند.

کمپل افزود که شمار افرادی که از عراق و سوریه به افغانستان آمده اند، را به طور دقیق نمی داند اما شواهد نشان می دهد که آنان در حال سرازیر شدن به افغانستان هستند.

وی تصریح کرد اغلب کسانی که تاکنون در داخل افغانستان به گروه تروریستی داعش پیوسته و یا با این گروه اعلام وفاداری کرده اند، ناراضیان گروه «طالبان» هستند.

فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو درافغانستان، اطمینان داد افرادی از سوریه و عراق به گروه تروریستی داعش در استان «ننگرهار» واقع در شرق افغانستان پیوسته اند.

فرمانده نظامیان ناتو افزود: داعش می خواهد پایگاهی در استان ننگرهار ایجاد کند تا از آن به عنوان مرکز فرماندهی «خوراسان» مورد نظر این گروه، استفاده شود و همزمان این گروه تلاش می کند تا راه خود را از ننگرهار به استان «کنر» افغانستان در شمال این کشور باز کند.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان نیز پیشتر گفته بود که «حالا وجود داعش در این کشور یک تهدید را به دنبال خواهد داشت. زیرا عناصر آن، دیگر تنها طالبان فراری نیستند، بلکه با رهبری این گروه در عراق و سوریه ارتباط نهادینه شده دارند.»

گزارش های منابع افغان نشان می دهد که عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش در استان های ننگرهار، فراه و زابل افغانستان حضور دارند.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط