پنتاگون حمله «تصادفی» جنگنده‌های آمریكایی به مقر ارتش عراق را تائید كرد

وزارت دفاع آمریكا با صدور بیانیه‌ای تائید كرد كه جنگنده‌های این كشور یك مقر ارتش عراق را در نزدیكی فلوجه هدف قرار داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا جمعه شب بالاخره گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله جنگنده‌های این کشور به مقر ارتش عراق را تائید کرد.

در این حمله، آنطور که وزارت دفاع عراق اعلام کرده دستکم 10 تن کشته شده‌اند، اما منابع میدانی به روزنامه واشنگتن گفته‌اند که شمار تلفات بیش از 20 نفر بوده است. 37 تن نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

پنتاگون در بیانیه‌ای کوتاه، اعلام کرده است که این حمله که در فلوجه صورت گرفته، «به صورت اتفاقی» مقر ارتش عراق را هدف قرار داده و این حمله «احتمالا» منجر به مرگ نیروهای عراقی شده است.

آمریکا در این حمله نیز مانند آنچه در قضیه بیمارستان شهر قندوز افغانستان رخ داد، مدعی شده است که این عملیات بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی نیروهای امنیتی عراق در نزدیکی فلوجه که تحت کنترل داعش و صحنه مبارزه با این گروه است، صورت گرفته است.

واشنگتن وعده داده است که در مورد این «حادثه» تحقیق کند.

دو هفته قبل نیز جنگنده‌هایی که بعدا معلوم شد آمریکایی بوده‌اند، یک مقر ارتش سوریه را هدف قرار دادند که در آن حمله نیز ده‌ها نظامی سوری که در حال مبارزه با داعش بودند، کشته شدند.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط