توضیح معاون وزیر ارتباطات درباره مشكلات ثبت‌نام ADSL

به گزارش نما - ایسنا نوشت: طی ماه‌های گذشته ثبت‌نام برای دریافت اشتراک ADSL با چالش‌های بسیاری مواجه شده و در این زمینه مشکلات متعددی پیش روی مردم و شرکت‌ها قرار دارد.

دامنه این مشکلات چنان گسترده شده که گاهی حتی مدیران شرکت‌های ارائه کننده اینترنت پرسرعت خانگی از غیرممکن بودن واگذاری سرویس جدید در 80 درصد مناطق شهری مانند تهران خبر می‌دهند.

نصرالله جهانگرد در توضیح این مطلب به ایسنا گفت: آمارهای مربوط به این بخش را باید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند چرا که به شخصه آمار دقیقی در این حوزه ندارم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در عین حال تصریح کرد: مشخص نیست به طور دقیق مشکلات مذکور مربوط به مباحثی مانند کابل و رانژه می‌شود یا خود این شرکت‌ها محدودیت‌هایی دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در ادامه با تاکید بر تعداد بالای مشترکان این شرکت‌ها افزود: تعداد مشترکان این شرکت‌ها نسبت به ظرفیتی که آنها دارند بالاتر است و اکنون بحث ما آن است که آیا ضریب اشتراک یک به هشت در این شرکت‌ها رعایت می شود یا این شرکت‌ها پهنای باند خود را در اختیار تعداد بیشتری می‌گذارند.

جهانگرد در پایان یادآور شد: با این شیوه صدمات بسیاری به کیفیت سرویس دریافتی مردم وارد می‌شود. وی ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور محول کرد.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط